به گزارش خبرنگار ایرنا، نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کردستان روز شنبه 11 اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار شد و در فعالان اقتصادی استان وکلای خود را برای حضور در پارلمان بخش خصوصی انتخاب کردند.
بعد از اعلام نتیجه اولیه این انتخابات تعدادی از داوطلبانی که رای آنها به حد نصاب نرسید و به این دوره از پارلمان نتوانستند راه یابند به روند برگزاری انتخابات اعتراض و مدعی وجود تخلف در آن شدند.
همچون انتخاباتی که در بخش های دیگر برگزار می شود، داوطلبان نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی سنندج نیز ائتلاف هایی با عناوینی چون فردای روشن و پیشگامان توسعه تشکیل دادند.
بیشترین آرای اخذ شده مربوط به یکی از ائتلاف های مذکور بود که در میان این ائتلاف تنها سه نفر در لیست انتخاب شدگان نبودند و برخی از آنها معتقدند تعدادی از اعضا به ائتلاف خیانت کرده و لیست دیگری را در روز رای گیری به رای دهندگان دادند.
یکی از این داوطلبان که خود از اعضای هیات مدیره فعلی اتاق بازرگانی سنندج است، به خبرنگار ایرنا گفت: نه تنها من بلکه 37 نفر دیگر از داوطلبان به روند برگزاری این دوره از انتخابات اعتراض دارند و با مستندات هم اعلام می کنیم تخلف در آن صورت گرفته است.
وی که خواست نامی از او برده نشود، اضافه کرد: دو روز قبل از برگزاری انتخابات، 165 کارت بازرگانی بدون طی تشریفات لازم و قانونی تمدید و یا صادر شده در حالیکه طبق آیین نامه هر کارتی که دو سال از اعتبار آن گذشته باشد باید تمام مراحل عضویت را از نو انجام دهد.
این داوطلب معترض به نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی در سنندج افزود: برای ثبت این تعداد کارت عضویت اتاق یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کردند و این اقدام و روند غلط، مافیایی برای اتاق بازرگانی در دوره های آینده ایجاد می کند.
هیات نظارت بر نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج متشکل از پنج نفر است که یکی از آنها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان است.
رئیس هیات نظارت بر نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، دارندگان کارت‌های بازرگانی حقوقی و حقیقی و کارت عضویت حقوقی با حداقل یک سال سابقه و اعتبار، در این دوره اجازه حضور در انتخابات را داشتند.
محمدسعید احمدپناه اضافه کرد: همچنین کارت‌های عضویت حقیقی با سابقه حداقل 18 ماه و شرط اعتبار در روز انتخابات می‌توانستند رای دهند.
وی در راستای مطالب مطرح شده و اینکه حدود 100 کارت به تعداد کارت های موجود اضافه شده، یادآور شد: این اقدام با نظارت کامل و به صورت قانونی انجام شده است.
رئیس هیات نظارت بر نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار داشت: یکی از داوطلبان 2 رای آورده و حال به نتیجه انتخابات معترض است.
احمدپناه افزود: متاسفانه عده ای بخاطر منافع شخصی خود مدعی تخلف در انتخابات شده و آبروی پارلمان بخش خصوصی در استان کردستان را می برند و برخی رسانه ها هم با نشر اکاذیب از اینها حمایت می کنند.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی متعلق به همه مردم است، گفت: کارت های صادر و تمدید شده براساس آیین نامه بوده و مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و هیچ تخلفی در آن انجام نشده است.
احمدپناه تاکید کرد: نتیجه نهایی این دوره از انتخابات تا پایان امروز (چهارشنبه 15 اسفند) اعلام و از طریق سایت اتاق ایران منتشر می شود.
در استان کردستان 608 نفر در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی واجد شرایط رای دادن بودند که 466 نفر شان در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به 49 نفر تایید شده برای اعضای اتاق به صندوق ریختند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.