کوهسار دادور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گردنه ژالانه ارتباط شهر هورامان و 10 روستای تابعه را به مرکز شهرستان (سروآباد) همچنین مریوان متصل می کند.
وی با اشاره به بارش یک و نیم متری برف و سقوط چند بهمن در این گردنه افزود: با تلاش مستمر و شبانه روزی نیروهای راهداری مستقر، این مسیر ارتباطی ساعتی قبل بطور کامل باز شد و تردد در این مسیر اکنون بدون مشکل برقرار است.
فرماندار سروآباد یادآور شد: بارش سنگین برف طی 2 روز گذشته باعث قطع شدن راه ارتباطی بیش از 20 روستای این شهرستان نیز شده و شبکه های تلفن همراه و ثابت و برق این روستاها را نیز قطع کرده بود.
وی اضافه کرد: با تلاش نیروهای راهداری راه ارتباطی 16 روستا بازگشایی شد و مشکل قطعی برق و اختلال در شبکه های تلفن همراه و ثابت این این روستاها نیز برطرف شد اما فقط در 2 روستای کلجی بخش هورامان و ژان بخش مرکزی همچنان مشکل قطعی برق داریم.
دادور افزود: در حال حاضر راه ارتباطی چهار روستای بخش مرکزی این شهرستان بدلیل بارش سنگین برف مسدود است و نیروهای راهداری در حال بازگشایی مسیرهای ارتباطی این روستاها هستند که امیدواریم با توجه به مساعد بودن هوا تا پایان امروز تردد در این مسیرها نیز برقرار شود.
وی گفت: برخی از خانوارهای 2 روستای دزلی و نسنار بخش مرکزی نیز با قطعی برق روبرو هستند که تلاش برای وصل مجدد برق در این روستاها از سوی عوامل شرکت توزیع برق در حال انجام است.
فرماندار سروآباد یادآور شد: حادث شدن یک بهمن سنگین در باغات روبروی شهر اورامان تخت مشهور به «به نن» نیز خسارت سنگینی وارد کرده و بخشدار و کارشناسان بخشداری اورامان در محل حضور یافته و مستندسازی خسارت در قالب تکمیل فرم های 15 گانه را انجام داده اند.
به دلیل بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر امروز شنبه 11 اسفند تمام مدارس منطقه اورامان و مدارس روستاهای درکی، دمیو و بندول و محور ژاورود در بخش مرکزی در نوبت صبح تعطیل بود و مدارس روستاهای هزارخانی و انجمنه نیز با یک ساعت تاخیر شروع بکار کردند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.