به گزارش خبرنگار ایرنا، انور اسماعیلی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار سروآباد اظهار داشت: در استان کردستان یک میلیون و 50 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این آمار جمعیت 620 هزار نفر را روستاییان تشکیل می دهند.
وی افزود: روستاییان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به صورت رایگان می توانند از خدمات و مزایای بیمه سلامت بهره مند شوند و در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت نیز افراد می توانند با پرداخت 265 هزار تومان از مزایای این بیمه استفاده کنند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد جمعیت شهرستان سروآباد در روستاها ساکن هستند و 2 شهر سروآباد و هورامان نیز زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند مردم این شهرستان به صورت 100 درصدی و رایگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی اضافه کرد: بیمه سلامت پنج صندوق بیمه ای دارد که شامل کارکنان دولت، عشایر و روستاییان، بیماران خاص، سایر اقشار و بیمه ایرانیان است که در شهرستان سروآباد 100 درصدی جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه عشایر و روستاییان است.
اسماعیلی با بیان اینکه در سطح استان 33 دفتر پیشخوان بیمه سلامت فعالیت دارند، گفت: کسانی که فاقد بیمه هستند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا مراکز بیمه سلامت نسبت به زیر پوشش قرار گرفتن خود و اعضای خانواده اقدام کنند.
وی به قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی کردستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 600 میلیارد ریال بابت ارائه خدمات پزشکی درمانی مراکز بهداشتی درمانی به بیمه شدگان بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی کردستان پرداخت شده است.
فرماندار سروآباد نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به محروم بودن این شهرستان و درآمد پایین مردم آن بویژه روستاییان بیمه سلامت در این شهرستان یک ضرورت است.
کوهسار دادور افزود: با پیگیری های انجام شده و توجه ویژه مسئولین بیمه سلامت استان کردستان از جمعیت 50 هزار نفری این شهرستان بیش از 40 هزار نفر آن زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی با اشاره به نبود ساختمان بیمه سلامت در این شهرستان گفت: در حال حاضر شعبه بیمه سلامت در یک مکان استیجاری قرار دارد که با تکمیل سایت اداری یک مکان برای استقرار نمایندگی این بیمه در نظر گرفته خواهد شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.