به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم زارعی روز یکشنبه در دیدار با فعالین سازمان های مردم نهاد سنندج اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد نقش کلیدی را در ترویج فرهنگ صحیح شهروندی عهده دار هستند.
وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد بازوی حمایتی دولت محسوب می شوند و به عنوان رابطین بین مردم و دولت می توانند بسیاری از مشکلات جامعه را بر طرف کند.
زارعی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند در قالب قراردادهای قانونی مسایل اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و سایر مشکلات کنونی جوامع را رصد و از میان بردارند، افزود: دولت در این راستا یاریگر سازمان های مردم نهاد است و قدردان فعالیت های صادقانه و دلسوزانه متولیان این نهادها خواهد بود.
وی دفاتر تسهیل گری شکل گرفته در شهر سنندج را بهترین نمود فعالیت های سازمان های مردم نهاد توصیف کرد و یادآور شد: آمار و اطلاعات دقیق و ارزشمندی توسط این دفاتر گردآوری شده که می تواند در رفع و رجوع بسیاری از مشکلات خاص محلات به کار گرفته و اجرایی شود.
زارعی با اشاره به اینکه واقف به وجود مشکلات هستیم، تاکید کرد: اساس کار سازمان های مردم نهاد تمرکز بر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است و امروزه به خوبی مبرهن شده که با نگاه توسعه ای این سازمان ها می توان بسیاری از چالش ها و موانع این دو حوزه را از میان برداشت.
وی حساسیت متولیان سازمان های مردم نهاد در پیگیری مشکلات را شایان تقدیر دانست و از فعالان این عرصه خواست موارد ارجحیت دار استان از جمله هجمه های فرهنگی و اجتماعی را شناسایی و با دقت بیشتری پیگیری کنند.
فرماندار سنندج با تاکید بر الزام شفافیت مالی سازمان های مردم نهاد گفت: تشکیل کارگروه تخصصی و فعال کردن آن، پیگیری قانون سمن ها، تسریع در روند کسب مجوزهای قانونی، نظارت بر سمن ها و افزایش بسترهای هم افزایی و هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد را پیگیری خواهد کرد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.