به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر و معاونان سرپرستی امور شعب بانک ملت کردستان به همراه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و جمعی از عکاسان و خبرنگاران استان روز یکشنبه در دبستان پسرانه نور روستای قلیان و دبستان محمدصدیق محمدی ناحیه منفصل شهری ننله سنندج حضور یافتند.
بانک ملت کردستان در راستای رسالت اجتماعی خود اقدام به تهیه 800 کوله پشتی که داخل آنها نوشت افزارهایی شامل دفتر و جعبه مداد رنگی بود، کرده و امروز آنها را در بین دانش آموزان مدارس منطقه محروم این شهرستان توزیع کردند.
مدیر شعب بانک ملت کردستان در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار انجام کارهای بانکی و اجرای سیاست های اقتصادی دولت، عمل به وظیفه اجتماعی هم جزو برنامه های بانک ملت است.
بیژن شیرفر اظهار داشت: بانک ملت در حوزه مدرسه سازی تاکنون در سطح کشور 65 مدرسه احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده که از این تعداد دو باب مدرسه در استان کردستان است.
وی با اشاره به توزیع 800 کوله پشتی همراه با نوشت افزار بین دانش آموزان مدارس سنندج خبرداد و افزود: از ابتدای سال 96 تاکنون 101 هزار جفت کفش نیز تهیه و در بین دانش آموزان برخی مناطق کشور توزیع شده و 100 دانشجوی مستعد هم تحت کمک و حمایت مادی و معنوی بانک ملت قرار گرفته اند.

** توزیع یک هزار بسته نوشت افزار در کردستان
مدیر شعب بانک ملت کردستان اضافه کرد: 40 هزار بسته نوشت افزار به همت بانک در سطح کشور بین دانش آموزان توزیع شده که از این تعداد یک هزار بسته به دانش آموزان بی بضاعت استان کردستان اهدا شده است.
شیرفر از دیگر مسئولیت های اجتماعی بانک را پرداخت وام ازدواج دانست و گفت: از یک میلیون و 920 هزار نفری که در سطح کشور وام ازدواج از بانک ملت گرفته اند 32 هزار نفر کردستانی هستند.
وی اظهار داشت: کمک به آزادی 222 نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان هم از دیگر اقدامات بانک ملت در این استان طی دو سال اخیر است.
مدیر امور شعب بانک ملت کردستان یادآور شد: 2 هزار و 600 فقره به مبلغ 30 میلیارد ریال تسهیلات نوسازی روستایی نیز از سوی این بانک در استان پرداخت شده است.
شیرفر افزود: اعطای 423 فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 51 میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و پرداخت 124 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام (ره) استان از دیگر اقدامات انجام شده این بانک در راستای امور انسان دوستانه بوده است.

** ناحیه یک سنندج کمترین سرانه فضای آموزشی کشور را دارد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج هم به خبرنگاران گفت: در ناحیه یک حدود یک هزار و 700 کلاس درس وجود دارد که از این تعداد کمتر از 200 کلاس آن به همت خیران بانکی و شخصی احداث شده است.
سید فواد حسینی با اشاره به اینکه کمترین سرانه فضای آموزشی در مناطق آموزشی مختلف کشور مربوط به ناحیه یک سنندج است، افزود: از بانک هایی که در سطح کشور اقدام به ساخت و ساز می کنند درخواست داریم توجه ویژه ای به ساخت مدرسه در این ناحیه داشته باشند.
وی اضافه کرد: به ازای هر دانش آموز در این ناحیه 3.1 مترمربع فضای آموزشی وجود دارد که میانگین استانی آن 4.8 مترمربع است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج یادآور شد: نیاز است از محل اعتبارات دولتی و هم توسط خیرین هزینه بیشتری در حوزه مدرسه سازی در این ناحیه شود.
حسینی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات دولتی امسال به اندازه 10 سال اعتبار برای مدرسه سازی مصوب و تخصیص داده شد، گفت: در سنوات گذشته اعتبار ساخت مدرسه 22 میلیارد ریال بود که امسال به 220 میلیارد ریال افزایش یافت.

** آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیاز به 28 مدرسه دارد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت: هم اکنون 12 پروژه دولتی و 5 پروژه خیرین در حوزه مدرسه سازی در این ناحیه در حال احداث است.
حسینی اضافه کرد: اگر تعداد پروژه مذکور تا مهر 98 به آموزش و پرورش تحویل داده شود بخشی از مشکلات این ناحیه در بخش فضاهای آموزشی حل خواهد شد.
وی گفت: آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج برای خروج از بحران نیاز به 28 مدرسه جدید دارد که امیدواریم به همت خیران شاهد احداث این تعداد مدرسه در آینده باشیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج افزود: در ناحیه منفصل شهری ننله پیش بینی ساخت 2 مدرسه شده که تاکنون تفاهم نامه و قرارداد احداث یک مدرسه 6 کلاسه با آقای مندمی مدیر عامل کارخانه خوراک دام کردستان منعقد شده است.
حسینی با بیان اینکه احداث مدرسه 15 کلاسه هم با اعتبارات دولتی در ننله مصوب شده است، اضافه کرد: تعدادی از دانش آموزان ساکن در ننله به دلیل نبود دبیرستان و نداشتن توانایی مالی تحصیل در مدارس داخل شهر سنندج، ترک تحصیل می کنند.
در حال حاضر دو ساختمان آموزشی و چهار مدرسه در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول پسرانه و دخترانه در ناحیه منفصل شهری ننله سنندج وجود دارد.
یک هزار و 100 نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی و 450 دانش آموز دختر و پسر هم در مقطع متوسطه اول در ننله مشغول به تحصیل هستند.
روستای قلیان هم دارای سه ساختمان آموزشی با 213 دانش آموز پسر و 215 دانش آموز دختر مقطع ابتدایی و 400 نفر دانش آموز متوسطه اول است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.