به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، کامران خرم اظهار داشت: این دستگاه حفاری غیر مجاز در یکی از خانه های روستای سوتپه از توابع شهرستان قروه در دشت ممنوعه چاردولی بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه هرگونه حفر چاه و قنات نیازمند مجوز وزارت نیرو است، اضافه کرد: دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف شده برای اخذ دستور فک از مرجع قضایی روانه پارکینگ شد.
خرم یادآور شد: حفاران باید علاوه بر داشتن مجوز و پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو، طبق مقررات عمل کرده و با هماهنگی ادارات منابع آب مربوطه در این زمینه اقدام کنند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با برخورد مراجع قضایی مواجه خواهند شد.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 10 دستگاه حفاری غیر مجاز چاه آب در نقاط مختلف استان کردستان شناسایی و توقیف شده اند.
به گزارش ایرنا، کردستان، کوهستانی بوده و اقلیم آن متأثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستانها می شود.
از حوضه های آبریز اصلی استان کردستان می توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه های آبریز فرعی نیز به سفیدرود شامل رودخانه های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه اشاره کرد.
تعداد دشت های استان 9 دشت بوده که 5 دشت آن در نیمه شرقی، 2 دشت در غرب و 2 دشت دیگر درجنوب استان واقع شده است. دشت های قروه ـ دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت های ممنوعه محسوب می شود.
از مجموع 33 سد استان، 11 سد در حال بهره برداری،10 سد در دست اجرا و 12 مورد نیز مطالعاتی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.