به گزارش خبرنگار ایرنا، خالد جعفری روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سردخانه بالای صفر روستای هلیزآباد دهگلان اظهار داشت: باید سیستم دولتی و بخش خصوصی و بانک های عامل به عنوان حلقه های سرمایه گذاری در استان به هم متصل شوند تا بتوانیم در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی به اهداف و نتیجه مورد انتظار دست یابیم.
وی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که سرمایه گذاران را به سمت فعالیت در شهرک های صنعتی هدایت کنیم، افزود: کردستان در مقایسه با استان های خشک و کم آب کشور موقعیت بسیار مناسبی در تولید محصولات کشاورزی دارد به همین دلیل سرمایه گذاری در این بخش سودآور و موفقیت آمیز است.
جعفری احداث سردخانه ها برای استان را لازم دانست و یادآور شد: در سال جاری حدود 120 هزار تن سیب زمینی در انبارهای فنی و سرخانه ها و انبارهای غیر فنی استان ذخیره سازی شده است.
وی اضافه کرد: با دیدگاه های حمایتی ما در سازمان جهاد کشاورزی و پشتیبانی هایی که توسط استانداری، سازمان صنعت و معدن و بانک های استان از سرمایه گذاران خواهد شد امیدواریم در ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی به پیشرفت هایی خوبی دست پیدا کنیم.
جعفری درباره این سردخانه گفت: این سردخانه با ظرفیت سالانه سه هزار تن در زمینی به مساحت کل هشت هزار متر مربع و زیربنای سه هزار و 600 متر مربع احداث شده است.
وی افزود: میزان کل سرمایه گذاری طرح 52 میلیارد ریال است که 20 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، 20 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و مابقی سهم متقاضی است.
جعفری با اشاره به اشتغال 10 نفر در این سردخانه یادآور شد: تکمیل زنجیره تولید، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و افزایش عمر نگهداری محصولات کشاورزی از مزیت های احداث سردخانه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: ظرفیت انبارها و سردخانه های مجوز دار ساخته شده در شهرستان دهگلان 15 هزار و 700 تُن و ظرفیت سردخانه بالای صفر درجه 10 هزار و 600 تُن است.
وی گفت: حدود 30 نفر از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی با مدارک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناس به صورت تخصصی در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان فعالیت می کنند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.