به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان شهرستان سنندج روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این ساختمان اظهار داشت: این واحد با 170 مترمربع زیربنا در یک طبقه و با چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده خریداری شده و اکنون خدمات خود را به جامعه هدف آغاز می کند.
ناجی روحانی با بیان اینکه انجمن صنفی کارگران سنندج از سال 63 با 88 نفر فعالیت خود را آغاز کرد افزود: اکنون اعضای این انجمن صنفی به به بیش از 15 هزار نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: این کارگران در 16 حرفه ساختمانی تحت پوشش انجمن هستند که تاکنون 20 درصد از کارگران ساختمانی ساماندهی شده اند اما برای ساماندهی کامل آنان از میادین و چهارراه ها نیاز به اختصاص مکانی از طرف شهرداری هستیم.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان هم در این آیین با بیان اینکه حدود 33 هزار کارگر ساختمانی در استان مشغول به فعالیت هستند افزود: تاکنون به یک هزار نفر از آنان در زمینه رعایت موارد ایمنی آموزش ارایه داده شده و در سال آینده نیز آموزش در بین جامعه هدف افزایش می یابد.
برهان صلواتی افزود: هدف اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه و حفاظت از نیروی انسانی است و انتظار داریم مجموعه مدیریتی استان و شورای شهر سنندج در راستای ساماندهی کارگران در چهارراه ها و میادین شهر همکاری لازم را با انجمن کارگران ساختمانی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، نصرالله بازوند معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح طرح توسعه شرکت تعاونی 163 پخت آسفالت و ساختمان اداری انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج به کردستان سفر کرده است.
حضور در جشن بزرگ کارگران، کار فرمایان تعاونگران و کارآفرینان کردستان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دیگر برنامه نصرالله بازوند در سفر به کردستان است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع مساحت دارای یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر جمعیت بوده و براساس اعلام منابع رسمی نرخ بیکاری در استان 11،3 درصد است.
این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.