به گزارش خبرنگارایرنا، این همایش روز یکشنبه به منظور تبیین نقش زنان در پیروزی انقلاب و با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع زرینه برگزار شد.
امام جمعه زرینه در این همایش با بیان اینکه در جامعه روستایی، زنان نقش مستقیم در اقتصاد و اداره امور خانواده دارند، افزود: مشارکت های سیاسی و اجتماعی زنان باعث افزایش اعتماد به نفس در بین آنان می شود.
ماموستا عبدالصمد یارمحمدی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی، زنان با دست یابی به هویت خود و اجازه حضور در جامعه، مشارکت بیشتری در رویدادهای سیاسی پیدا کرده و توانستند در انتخابات با کاندیداهای مرد رقابت کنند.
ماموستا یارمحمدی بر قداست زن در دین اسلام و لزوم احترام به آنان تاکید کرد و گفت: با ظهور و گسترش اسلام زنده به گور کردن دختران کنار گذاشته شد و این نشان از ارزش والای زن در دین اسلام دارد.
مشاور امور بانوان فرماندار دیواندره هم در این مراسم گفت: فقر زنان در جامعه ما فقط مربوط به درآمد نیست بلکه فقر قدرت اعتماد به نفس، خودباوری و پذیرش مسائل اجتماعی است.
توران فتحی افزود: توان افزایی و مهارت افزایی زنان روستایی و حواشی شهر باید در دستور کار بخشداران محترم و دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.
وی به فشار اقتصادی دشمنان بر کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: زنان نقش مهمی در بحث مدیریت اقتصاد خانواده دارند و با خرید کالاهای داخلی می توانند فرصت کار و اشتغال را در جامعه فراهم کنند.
در این مراسم از زنان کارآفرین و فعال در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر زرینه تقدیر شد.
شهر زرینه در 25 کیلومتری دیواندره و در مسیر جاده این شهر به سقز واقع شده است.
7353 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.