به گزارش خبرنگار ایرنا، هیوا لهونیان روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: یک هزار و 527 کیلومتر از شبکه فشار صعیف کردستان فرسوده بوده و یک هزار و 200 پست توزیع نیز نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.
وی اضافه کرد: بخاطر مشکلات مالی و کمبود نقدینگی امکان تخصیص منابع مالی در حال حاضر وجود ندارد اما جزو استان های برتر از لحاظ خدمت رسانی به مشترکان هستیم.
لهونیان با اشاره به اینکه از یک هزار و 689 روستای استان، یک هزار و 150 روستا دارای سیستم باز فروش است، افزود: برق کمتر از 40 درصد روستاهای استان به صورت تکخوانی است و تلاش می کنیم با جذب اعتبارات لازم، نسبت به تکخوانی کردن بقیه روستاها نیز اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه امسال در مجموع یک هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش های سرمایه ای و جاری برق استان اختصاص یافته است، یادآور شد: تاکنون 510 میلیارد ریال این اعتبار صورت وضعیت شده و بقیه امور نیز در دست اجرا است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از وجود 13 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شده برق در استان خبر داد و گفت: امسال تاکنون چهار هزار و 951 انشعاب غیرمجاز به غیردائم تبدیل و واگذار شده است.
وی با بیان اینکه 46 درصد مصرف برق استان در بخش خانگی است، اظهار داشت: 26 درصد مصرف برق کل استان در بخش کشاورزی، 10 درصد صنعت، 9 درصد عمومی و بقیه در بخش های دیگر مصرف می شود.
لهونیان از احداث 420 دستگاه ترانس برق با 100 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: امسال همچنین 185 کیلومتر فشار ضعیف و متوسط با 200 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

** 46 طرح برق رسانی در کردستان به بهره برداری می رسد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در دهه فجر امسال 46 طرح برق رسانی در استان با 160 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.
لهونیان اضافه کرد: اصلاح شبکه های برق روستاهای قلعه، قوجاق، ناظم آباد، پلوسرکان، نارنجک و خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی قروه با 13 میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.
وی افزود: همچنین در این مدت، طرح برق رسانی به مجتمع ورزشی چمران، شهرک دادگستری، مرکز نگهداری معلولان ذهنی وینسار، ساختمان دادسرا و روستای مالوجه شهرستان قروه با 11 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: امسال 2 پروژه ملی حوزه برق به استان واگذار شده که در بخش های علمی و فنی قرار است به بهره برداری برسد.
لهونیان با بیان اینکه احداث خط 420 کیلوولت در استان در دستور کار است، یادآور شد: با احداث پست توزیع 230 کیلوولت مریوان، امکان صادرات برق به کردستان عراق فراهم شده است.
وی به بهره مندی تمام روستاهای بالای 10 خانوار در کردستان از نعمت برق اشاره کرد و افزود: امسال کار برق رسانی به پنج روستای کمتر از 10 خانوار نیز در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، صنعت برق از سال 1326 وارد کردستان شده است و شرکت توزیع نیروی برق کردستان به 637 هزار و 530 مشترک خدمات می دهد و 100 درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.