به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در همایش نقش روحانیت در چهل سال همگامی و بالندگی انقلاب اسلامی در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: در حوزه داخلی هم پیام جمهوری اسلامی، وحدت امت اسلامی است.
وی رمز اقتدار جمهوری اسلامی را ناشی از مردم سالاری دانست و افزود: زیرساخت های اقتصادی انبوه و متراکم در کنار مردمی وفادار، رهبری صالح و نیورهای مسلح مقتدر و وحدت بین ملت، می تواند راهگشای مسایل و مشکلات اقتصادی باشد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد راه حل این مشکل را خروج از اقتصاد تک محصولی نفت به سمت اقتصاد تولیدی دانست و اضافه کرد: باید به سمت تولید برویم نه اینکه سرمایه خود را بفروشیم.
امام جمعه موقت تهران، به نگرانی دنیا درباره ایران به واسطه اقتدار اشاره کرد و گفت: در حوزه سیاسی از قدرت های مقتدر دنیا هستیم که در مذاکرات هسته ای قرارگیری ایران در یک طرف و 6 قدرت جهانی در طرف دیگر، مصداق بارزی از این اقتدار بود.
وی با بیان اینکه مردم کرستان بیش از هر جای دیگری شاهد پیشرفت ها در حوزه های مختلف هستند، تاکید کرد: ایران اسلامی کشوری رو به رشد در ابعاد و عرصه های مختلف است که قرارگیری در جمع کشورهای برتر علمی و بلوک هسته ای دنیا این را تصدیق می کند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: زرادخانه موشکی ایران، پاسدار امنیت جهان اسلام است و باید بر اساس توصیه قرآن به این قدرت نظامی اضافه کنیم .
وی با تاکید بر اینکه دنیای اسلام باید دشمن شناس باشد، گفت: دشمن به دلیل با ارزش بودن دنیای اسلام، همواره در کمین است تا ضربه بزند و برای همین باید خود را مجهز به تسلیحات بازدارنده دفاعی کنیم.
وی با بیان اینکه مردم کرستان بیش از هر جای دیگری شاهد پیشرفتها در حوزه های مختلف هستند، اظهار داشت: ایران اسلامی کشوری رو به رشد در ابعاد و عرصه های مختلف است که قرارگیری در جمع کشورهای برتر علمی و بلوک هسته ای دنیا، این را تصدیق می کند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد، زرادخانه موشکی ایران، پاسدار امنیت جهان اسلام است و باید بر اساس توصیه قرآن به این قدرت نظامی اضافه کنیم .
وی با تاکید بر اینکه دنیای اسلام باید دشمن شناس باشد، افزود: دشمن به دلیل با ارزش بودن اسلام، همواره در کمین هستند تا ضربه بزنند و برای همین باید خود را مجهز به تسلیحات بازدارنده دفاعی کنیم.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: قدرت نظامی کشور ما اکنون از نوع بازدارنده است تا از تعرض جلوگیری کند و اجازه جنگ افروزی به بیگانگان ندهد و این راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد صبر در برابر سختی ها و اتحاد و استقامت را عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: علما باید پرچمدار راهی باشند که انقلاب اسلامی در برابر همه مظلومان و مستضعفان گشوده است.
وی با بیان اینکه جامعه ای مقتدر است که رابطه امت با رهبری محکم باشد، تاکید کرد: مردم کردستان در سفر سال 88 مقام معظم رهبری به این خطه، استحکام این ارتباط را به رخ دنیا کشیدند.
خطیب موقت جمعه تهران با تاکید بر اینکه دنیای استکبار ترحم ندارند و سران عرب اشتباه می کنند که دلخوش به همپیمانی با آن هستند، یادآور شد: آمریکا پایگاه های قدرت خود را در جهان از دست داده و خروج از منطقه نشان داد و امروز جبهه مقاومت اسلامی این واقعیت را به اثبات رساند که تکیه بر قدرت اسلام قابل مقایسه با قدرت استکباری نیست.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تبلیغ دشمن مبنی بر شکل گیری هلال شیعی را دروغ دانست و اظهار داشت: ایران به دنبال شکل گیری هلال اسلامی و تقویت امت اسلام است چرا که همه خطاب آیات قرآنی به این امت است.
وی خطاب به جوانان کردستانی گفت: شما در کنار جوانان مناطق مختلف کشور قدرت دارید و جوان ایرانی هم در کنار جوان جهان اسلام مقتدر است و به همین دلیل امنیت امت اسلام، امنیت ما است.
امام جمعه موقت تهران اقتدار امروز ایران اسلامی را دستاورد وحدت برشمرد و افزود: بزرگترین افتخار ایران اسلامی در چهل سالگی، همین خلق وحدت اسلامی است که باعث شده تا صدای واحد جهان، «مرگ بر آمریکا» و « مرگ بر اسراییل» و « زنده باد اسلام » باشد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه دشمن ثمره بزرگ جهان اسلام یعنی وحدت را هدف قرار داده است، یادآور شد: در مقابله با این توطئه دشمن باید یک صدای واحد از جهان سلام شنیده شود.
وی با تاکید بر اینکه در جهان اسلام قطعا، جایی برای رژیم صهیونیستی نیست، از زوال این رژیم غاصب خبر داد و اضافه کرد: اسراییل 50 سال پیش توانست در جنگ 6 روزه بر جهان عرب غلبه کند ولی در جنگ 33 روزه حزب الله و سه روزه غزه مغلوب شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: ایران اسلامی امروز نماد وحدت تمام ادیان، مذاهب و اقوام است و در قله وحدت و انسجام قرار دارد.
وی امام راحل و مقام معظم رهبری را منادیان وحدت جهان اسلام دانست و افزود: شهدای خطه کردستان، دستاورد علمای این خطه هستند که خود پیشگام عرصه مجاهدت شدند و در مقابل دشمنان ایستادند.
همایش نقش روحانیت در چهل سال همگامی و بالندگی انقلاب اسلامی، در آستانه طلیعه دهه پنجم عمر انقلاب و با هدف تبیین نقش روحانیت در انقلاب اسلامی برگزار و در پایان آن از خانواده چهار شهید روحانی استان، تجلیل شد.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.