به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان روز یکشنبه در دومین جلسه رابطین ورزش بانوان ادارات استان اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح هماهنگی های لازم انجام شده و 960 پرسشنامه از امروز در 60 اداره توزیع می شود.
لیلا آژیر اضافه کرد: این سوالات به صورت اتفاقی در اختیار تعدادی از بانوان شاغل در ادارات قرار گرفته و شرکت کنندگان به سوالات موجود که در زمینه سلامت روانی و اجتماعی این قشر است، پاسخ می دهند.
وی هدف اصلی از اجرای این طرح را بررسی آسیب های سلامت روانی و معنوی زنان شاغل، پیشگیری از مشکلات روانی و آسیب های اجتماعی در بین این قشر و برنامه ریزی برای درمان افراد آسیب دیده اعلام کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به ورزش بانوان نقش موثری بر سلامت روان این قشر دارد، افزود: ورزش زنان شاغل در استان نیازمند توجه و برنامه ریزی بیشتر است البته اقدامات خوبی در این ارتباط انجام شده است.
وی یادآور شد: با برنامه ریزی، ساعت ورزش برای بانوان شاغل در ادارات مصوب شد که بدلیل سنگ اندازی هایی در فضاهای مجازی و برخی رسانه ها اجرایی نشد البته برخی ادارات از جمله علوم پزشکی و بهزیستی این طرح را برای بانوان شاغل خود اجرایی کرده اند.
آژیر گفت: در حال حاضر از سوی وزارت ورزش و جوانان در راستای سلامت بانوان طرحی برای اجرا ابلاغ شده که زنان شاغل به صورت ماهیانه برنامه ورزشی داشته باشند که تلاش می کنیم یک روز از هفته را برای این امر اختصاص دهیم.
وی افزود: در راستای این برنامه سلامت جسمی و روانی بانوان در ایام دهه مبارک فجر جشنواره فرهنگی ورزشی یادواره 562 زن شهیده استان ویژه بانوان شاغل در استان برگزار می شود.
مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه در رابطه با این جشنواره، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ ورزش و فعالیت های بدنی در راستای ارتقای سلامت بانوان شاغل، ایجاد نشاط و شادابی در میان این قشر و افزایش غنی سازی اوقات فراغت آنان اعلام کرد.
آمنه غلام ویسی اظهار داشت: این جشنواره در پنج رشته شامل بدمینتون، بسکتبال، طناب زنی، دارت و هفت سنگ برگزار و هر شرکت کننده می تواند به همراه دو نفر از اعضای خانواده خود در این رشته ها با دیگران رقابت کند.
وی افزود: با توجه به اینکه رشته های انتخاب شده برای این جشنواره نیاز به تخصص و امکانات زیادی ندارد انتظار می رود حضور بانوان در این جشنواره گسترده باشد.
مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان به گستره اجرایی جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود که مرحله شهرستانی آن از 15 بهمن آغاز و 10 تیم برتر برای شرکت در مرحله استانی انتخاب می شوند.
وی با بیان اینکه مرحله استانی ایام دهه فجر برگزار و یک تیم برای مرحله کشوری انتخاب می شود، اضافه کرد: شرکت کننده ها باید حتما گواهی سلامت و همچنین کارت بیمه ورزشی به همراه داشته باشند.
دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسایل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.