فرهاد کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از سرفصل های کمیته امداد ارائه خدمات بیمه ای و درمانی به مددجویان زیرپوشش این نهاد در مناطق مختلف شهری و روستایی بوده که تاکنون اقدامات قابل توجهی در این راستا در انجام شده است.
وی افزود: در 9 ماه منتهی به آذر امسال 74 هزار و 811 نفر از مددجویان شهری و روستایی استان با صرف 96 میلیارد و 506 میلیون ریال اعتبار از بیمه خدمات درمانی کمیته امداد استان بهره مند شده اند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: 72 هزار و 150 نفر از این تعداد، مددجویان شهری و 2 هزار و 661 نفر مددجویان روستایی هستند که خدمات درمانی خود را از صندوق بیمه های روستاییان و عشایر گرفته اند.
وی یادآور شد: کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان به 10 هزار و 531 نفر از مددجویان مناطق محروم شهری و روستایی استان به مبلغ 21 میلیارد و 63 میلیون ریال از دیگر خدمات ارائه شده این حوزه به مددجویان زیر پوشش است.
کاظمی افزود: امسال به 426 نفر از بیماران صعب الاعلاج زیرپوشش این نهاد در مناطق محروم شهری و روستایی استان 9 میلیارد و 900 میلیون ریال کمک هزینه تامین تجهیزات درمانی اعطا شده است.
وی کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار شیرده را از دیگر خدمات این نهاد اعلام کرد و گفت: در سال جاری 50 نفر از مادران شیرده زیرپوشش این نهاد خدمات درمانی به میزان 450 میلیون ریال دریافت کرده اند.
در حال حاضر 150 هزار نفر در قالب 75 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7348/ 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.