رضا قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل روستای بلدستی دهگلان، ورمیهنگ کامیاران، مالوجه قروه، ژنین سروآباد، قار و باینچوب سنندج، شریف کندی بیجار، قجر دیواندره و پیله مریوان است.
وی اعتبار این طرح ها را 34 میلیارد و 410 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها 11 هزار و 265 نفر در قالب 2 هزار و 190 خانوار روستایی از مزایای این طرح برخوردار می شوند.
قادری تاکید کرد: هم اکنون در 516 روستای استان حداقل فاز اول طرح هادی اجرا شده که 75 درصد جمعیت مشمول این طرح در روستاهای استان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه برای یک هزار و 348 روستا از یک هزار و 315 روستای بالای 20 خانوار استان، اجرای طرح هادی مصوب شده است، یادآور شد: طرح ‌های هادی روستایی در پایان افق 10ساله بدنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها، طرح‌های تهیه شده نیازمند بازنگری و به ‌هنگام ‌سازی هستند که بازنگری این طرح در 101 روستای استان به پایان رسیده است.
قادری اضافه کرد: امسال طرح هادی در 190 روستای استان با اعتباری بیش از 380 میلیارد ریال اجرا می شود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: این طرح در 31 روستای دیگر با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال در دست اجرا است.
قادری هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، طرح‌ هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی ‌روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی و طرح‌های جامع ناحیه ای تعیین می‌ کند.
از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری کردستان، 29 درصد آن یعنی 469 هزار نفر در هزار و 695 روستا سکونت دارند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.