فرزاد خاکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از طرح های وزارت ورزش و جوانان است که در روستاها برگزار می شود و اداره ورزش و جوانان سقز هم با همکاری دهیاری ها طرح را شروع کرده است.
وی با بیان اینکه زنان روستایی باید از وضعیت جسمانی و حرکتی خود مطلع باشند اضافه کرد: در این طرح بانوان روستایی برای شناسایی ناهنجاری های اسکلتی و ساختاری و خطاهای فیزیکی اندام و مشکلات دیگر بررسی می شوند.
خاکی افزود: این طرح امروز در روستای دره قبله با حضور کارشناسان آسیب شناسی و حرکات اصلاحی آغاز شد که بیش از 50 نفر از زنان این روستا در خصوص ناهنجاری هایی شامل گودی کمر، پشت گرد، پشت کج، پشت تابدار، شانه نامتقارن، زانوی ضربدری، زانوی پرانتزی، زانوی عقب رفته، کف پای صاف و گود، شست پای کج و نارسایی های دیگر مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: در این ارزیابی همچنین تناسب اندام (نسبت وزن به قد) آنان بررسی و پس از تشخیص ناهنجاری، حرکات اصلاحی در خصوص هر ناهنجاری به بانوان این روستا آموزش داده شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان سقز، بخشداری امام و دهیاری روستای دره قبله برگزار شد و برای آشنایی بیشتر زنان روستایی با خطرات و عواقب این گونه مشکلات اندامی و ساختاری تا آخر سال جاری این طرح در 20 روستای دیگر سقز اجرایی می شود.
7345/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.