به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال رستمی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه مدیریت چرای دام در روستایی ابراهیم آباد بخش مرکزی اظهار داشت: حضور چشمگیر بهره برداران در این کارگاه آموزشی مایه دلگرمی مجموعه منابع طبیعی و ادامه راه برای اجرای سایر پروژهای آبخیزداری در این منطقه است.
وی با اشاره به خدمات ارزنده منابع طبیعی در حوزه خورخوره افزود: اجرایی پروژهای اصلاحی و احیایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی راه مناسبی جهت توسعه منابع طبیعی است و مشارکت اجتماعی در این زمینه ضامن موفقیت پروژه ها است.
رستمی تاکید کرد: توجه بهره برداران به ممیزی مراتع و اهمیت رعایت ظرفیت چرای دام در منطقه و جلوگیری از حضور دام های مهاجر نقش موثری در سلامت مراتع دارد.
سرپرست منابع طبیعی دیواندره بر اهمیت صندوق توسعه فراگیر منابع طبیعی و مشارکت مردم در این ارتباط اشاره کرد و یادآور شد: 609 نفر با سرمایه 567 میلیون ریال در شهرستان دیواندره عضو این صندوق هستند که تقویت بنیه مالی صندوق راه حل مناسبی برای ایجاد مشاغل جایگزین و کاهش فشار بر مراتع است.
بهمن مرادی رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان نیز در این کارگاه از اهمیت صندوق توسعه فراگیر منابع طبیعی سخن گفت و خواستار عضویت بیشتر بهره برداران در صندوق و افزایش مشارکت فعال آنها شد.
در این کارگاه یک روزه مدیران عامل تعاونی های مرتعداری و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای یاپل، گل قلعه، الیجان و شریف آباد و اعضای صندوق توسعه فراگیر منطقه شرکت دارند.
شهرستان دیواندره با 765 هزار و 316 هکتار مرتع و 80 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب غربی سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.