به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام نصراللهی زاده عصر دوشنبه در دیدار مدیرکل و روسای ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه برنامه های حوزه فرهنگ و هنر این استان باید با دید ملی و فراملی تدوین شود اظهار داشت: یکی از عوامل ماندگار شدن و ایجاد در آمدزایی در بخش هنر برقراری ارتباط اقتصاد با فرهنگ و هنر است.
وی اضافه کرد: جامعه ای پیشرفته و مترقی است که یکی از مهمترین منابع ایجاد ثروت در آن مربوط به حوزه فرهنگ و هنر باشد، دولت نیز در این راستا برای فعالیت های فرهنگی و هنری ارزش بیشتری قائل است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه یکی از رسالت های این سازمان توسعه زیرساخت های فرهنگی با اختصاص اعتبارات به این بخش است، افزود: اتمام و تکمیل تالار مرکزی سنندج، سایت اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان، هنرستان هنرهای زیبا سنندج، مجتمع فرهنگی دلبران و موچش از جمله طرح های فرهنگی و هنری مورد حمایت در این راستا است.
نصراللهی زاده تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های سنندج در تولید آلات موسیقی، می توان با ارتقای توان هنرمندان این شهرستان را به یکی از تولید کنندگان مهم در خاورمیانه تبدیل کرد.

** توسعه بازار هنر نیازمند حمایت بیشتر است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه نقش حوزه فرهنگ در توسعه اقتصادی استان مغفول مانده است، گفت: بخش زیادی از اقتصاد کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی از جمله هند از حوزه فرهنگ و هنر آن به ویژه سینما تامین می شود و این نشان از جریان سازی اقتصادی هنر در توسعه این کشورهاست.
جلال قلعه شاخانی افزود: کردستان علی رغم داشتن سابقه تاریخی - فرهنگی و ظرفیت های هنری نتوانسته در توسعه اقتصادی و درآمدزایی خود از این ظرفیت ها استفاده تاثیر گذاری داشته باشد.
وی به راه اندازی دبیرخانه بازار هنر کردستان در چند روز گذشته با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: این بازار با هدف قرار دادن تولیدات هنری در سبد خانواده ها ایجاد شده و در بر گیرنده نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان استان است که در قالب برنامه های مختلف از جمله حراج آثار هنرمندان فعالیت می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: 20 درصد ارزش آثار هنری عرضه شده در این بازار توسط صندوق اعتباری هنر در قالب یارانه هنر تامین می شود و مردم می توانند آثار هنرمندان استان را با تخفیف خریداری کنند.
قلعه شاخانی با بیان اینکه توسعه بازار هنر نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است، گفت: تلاش می شود در بلند مدت آثار فرهنگی و هنری بر مبنای نیاز مخاطب، بازار و ضرورت حوزه فرهنگ و هنر تولید شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در ادامه از بخش های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از جمله مجتمع دیجیتال، خبرگزاری شبستان و واحد امور کتاب نیز بازدید کرد.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.