رحیم صدیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحلیل نقشه ها و مدل های پیش یایی، نشان می دهد از اواخر وقت امروز تا عصر و اوایل شب دوشنبه، هوای استان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می گیرد که پیامد آن پوشش ابر، وزش باد و بارش برف و باران است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت بارشی این سامانه، از ظهر یکشنبه تا بعد از ظهر دوشنبه است، افزود: پتاسیل بارش در بخش غربی و جنوب غربی استان (بانه، مریوان، سروآباد و منطقه اورامان و کامیاران) نسبت به نواحی دیگر بیشتر است.
صدیقی اضافه کرد: همراه با این سامانه بارشی، وزش باد بیشتر از 15 متر بر ثانیه در ارتفاعات و گردنه ها باعث بروز کولاک می شود.
وی یادآور شد: در مدت زمان فعالیت سامانه، در گردنه ها و بیشتر جاده های استان (بویژه نواحی غربی استان) به دلیل بارش، کولاک برف و مه، دید نیز کاهش می یابد.
صدیقی تاکید کرد: از عصر دوشنبه سامانه بارشی از استان خارج می شود و در صبح سه شنبه حداقل دمای هوا به صورت محسوس کاهش می یابد.
وی گفت: توصیه می شود در این مدت از سفرهای غیر ضروری خودداری شود و در صورت ضرورت، همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه برای خودروها الزامی است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.