به گزارش خبرنگار ایرنا بهمن مرادنیا عصر روز سه شنبه در جلسه هماهنگی کنگره ٥٤٠٠ شهید کردستان در سنندج، اظهار داشت: کنگره شهدا متعلق به همه مردم است و همه موظفیم در گرامیداشت یاد شهدا همت کنیم.
استاندار کردستان گفت: برخی دستگاه‌ها در خصوص شهدا کم لطفی می‌کنند که انتظار داریم تلاش خود را در زمینه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا بیشتر کنند.
وی اضافه کرد: کنگره شهدا متعلق به همه مردم است و این امر تنها وظیفه دستگاه های اجرایی یا مجموعه سپاه نیست بلکه همه موظفیم که در راستای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا گام برداریم.
مرادنیا از فرمانداران شهرستان‌هایی که تاکنون اجلاسیه شهدا را برگزار نکرده‌اند خواست که با برنامه‌ریزی قبل از برگزاری کنگره اجلاسیه را برگزار کنند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این نشست گفت: فعالیت ها برای گرامیداشت شهدا در استان فرهنگی کردستان در تراز مجاهدت شهیدان نبوده و انتظار بسیار بیشتری می رود.
سردار محمدحسین رجبی اظهار داشت: بعد از کنگره پیشمرگان مسلمان کرد که سال ٩٤ انجام شد، مجموعه اقداماتی را طی این سه سال انجام دادیم تا کنگره 5400 شهید نیز در شان شهدای گرانقدر ایران اسلامی و کردستان برگزار شود.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب انتظار ویژه‌ای از ما کردستانی‌ها در زمینه حراست از آرمان‌ های شهدا دارند و در این راستا 2 کنگره در استان برگزار می شود.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: کنگره شهدا کار فاخر فرهنگی است که در سالروز سفر رهبری برگزار می‌ شود.
وی افزود: امیدواریم تمامی دستگاه‌های اجرایی استان نیز تمام توان خویش را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره 5400 شهید استان به کار گیرند.
وی یادآور شد: کردستان سرزمین مجاهدت ‌های خاموش و ایثارگری‌ها است و این ویژگی باید به نسل‌ های آینده انقلاب منتقل شود.
سردار رجبی تاکید کرد: برگزاری کنگره‌های شهدا و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا گامی مؤثر در راستای حراست از ویژگی ‌های فرهنگی و ارزش‌ ها است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: از همه امکانات اداری برای مراسم اصلی کنگره شهدا استفاده می کنیم تا هزینه ها کاهش یابد.
‏حسین فیروزی اظهار داشت: در پیش کنگره مراکز بخش خصوصی که تعهداتی در زمینه اسکان میهمانان داده بودند به قول خود عمل نکردند که امیدواریم در کنگره پیش نیاید.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.