دانش زندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بارش برف از ساعت 21 روز گذشته در برخی نقاط استان آغاز و تا سه بامداد امروز ادامه داشت، افزود: راهداران استان در این مدت با استفاده از 176 تُن شن و نمک حدود 180 کیلومتر از راه های استان را برف روبی و به 26 خودرو امدادرسانی کرده اند.
وی اضافه کرد: تمام محورهای منتهی به شهرستان های بانه، مریوان و سروآباد و همچنین گردنه مروارید محور سنندج - کامیاران در این بارش ها درگیر برف بودند.
وی اظهار داشت: طبق گزارش دوربین های پایش تصویری و گشت راهداری استان، هم اکنون در تردد در تمامی محورها روان و به صورت عادی در جریان است.
وی افزود: در حال حاضر 16 دوربین نظارت تصویری جاده ای و 52 تردد شمار آنلاین وضعیت راه ها را کنترل می کنند ضمن اینکه دوربین های نظارتی هر 2 دقیقه یک بار آپدیت می شود.
زندی تاکید کرد: شهروندان می توانند از طریق سایت www.141.ir تصاویر مربوط به وضعیت جاده های استان را مشاهده و سفرهای خود را مدیریت کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس مدلها و نقشه های پیش یابی، از امروز سه شنبه پس از خروج سامانه بارشی دما بطور میانگین سه درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند.
از ظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه بطور موقت هوا آرام بوده اما از اواخر روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده بعلت نفوذ یک سامانه قوی بارشی شاهد بارش های قابل ملاحظه برف و باران در سطح استان خواهیم بود.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.