حمیدرضا وزیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بذر یکی از مهمترین نهاده های کشاورزی است که تاثیر بسزایی در عملکرد این محصول دارد و امسال 96 هزار هکتار از مزارع دیم و آبی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.
وی افزود: میزان بذرهای اصلاح شده توزیعی در ارقام سرداری 350 تن، باران 224 تن و 278 تن بذر هما و آذری و 59 تن بذر آبی است.
وزیری تاکید کرد: نسبت به سال گذشته به دلیل برگزاری کلاس های ترویجی، ترغیب کشاورزان به استفاده از بذرهای اصلاح شده افزایش یافته است.
وی یادآور شد: رقم سرداری و باران در کشت دیم و آبی بیشترین عملکرد را داشته اند و به دلیل مقاومت نسبت به تنش های محیطی، کم آبی، و رس(خوابیدگی) و بیماری ها، کشاورزان رضایت و تمایل بیشتری نسبت به استفاده از آن دارند.
مدیر جهاد کشاورزی دیواندره گفت: از 96 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در این شهرستان، 6 هزار هکتار آبی و 90 هزار هکتار مزارع دیم است.
وی اضافه کرد: امسال 146 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت و توسط 13مرکز خریداری شد که نسبت به گذشته افزایش محسوسی داشته است.
وزیری با اشاره به اینکه سهمیه کود توزیعی در این شهرستان بیش از 600 هزار تن است، افزود: از این میزان سهمیه، 4200 تن در بین کشاورزان توزیع شده و مابقی در روزهای آینده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7353/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.