احمد فعله گری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه گازدار کردن واحدهای صنعتی در قالب مصوبه شورای اقتصاد صورت می گیرد، اظهار داشت: واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشند می توانند گاز را جایگزین این سوخت کنند.
وی افزود: این 248 واحد صنعتی سالانه 26 میلیون و 93 هزار و 438 لیتر سوخت مایع مصرف می کردند که با گازدار شدن آنها صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت آنها شده است.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان از در دست اجرا بودن و انجام مناقصه برای عملیات گازرسانی به 201 واحد صنعتی جدید در استان خبر داد و یادآور شد: با پایان این عملیات، گاز طبیعی جایگزین مصرف سالانه 13 میلیون و 893 هزار و 983 لیتر سوخت مایع خواهد شد.
فعله گری در ادامه به گازرسانی به روستاهای استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 145 روستای استان از نعمت گاز بهره مند شده اند و تا دهه فجر امسال 100 روستای دیگر به شبکه گاز سراسری می پیوندند.
به گزارش ایرنا، شرکت گاز کردستان دارای 510 هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی است و 99،9 درصد جمعیت شهری و حدود 85 درصد جمعیت روستایی کردستان زیر پوشش شبکه گاز هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.