علی اکبر محمدپناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای عملیات آبخیزداری و با توجه به استفاده از کارگران محلی در طول اجرای پروژه، اشتغالزایی موقت نیز ایجاد می شود.
وی به اهداف کلی آبخیزداری و دستاوردهای حاصل از اجرای این عملیات اشاره کرد و افزود: کنترل فرسایش خاک به میزان حدود چهار مترمکعب در هر هکتار و کنترل سالانه رسوب به مقدار 12 تا 13 مترمکعب در هکتار از جمله این اهداف است.
محمدپناه با بیان اینکه با اجرای این عملیات سالانه 30 تا 40 مترمکعب در هکتار هرزاب و رواناب کنترل می شود، اضافه کرد: از دیگر اهداف اجرای بیومکانیکی آبخیزداری، افزایش تولید علوفه به مقدار 100 تا 150 کیلوگرم در هر هکتار از مراتع است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: مدیریت جامع بر عرصه های منابع طبیعی در قالب برنامه ریزی برای حوزه های آبریز و ارتقای مشارکت مردم و جوامع محلی در برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزیابی فعالیت های زیر بخش منابع طبیعی و آبخیزداری از جمله اهداف کیفی اجرای این عملیات است.
محمدپناه اظهار داشت: اجرای این عملیات همچنین به تغذیه آبخوان ها به منظور ترمیم و احیا سفره های زیر زمینی، حفاظت خاک، کنترل فرسایش و رسوب و حفظ وضع موجود و کنترل مهاجرت در سطح حوزه های آبخیز کمک خواهد کرد.
کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61 درصد سطح استان را شامل می شود.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.