به گزارش ایرنا، سعدی نقشبندی عصر پنجشنبه در جلسه ایجاد ذهنیت مشترک تسهیلگران و تحلیل دست اندرکاران حوزه های آبخیز شهرستان سنندج اظهار داشت: با قانون رفع تداخلات و اجرای آن در سطح این شهرستان، کاداستر و یار قومی سازی نقشه ها در این میزان اراضی انجام می شود.
وی افزود: هدف نهایی طرح های منابع طبیعی رساندن این عرصه ها بدست خود بهره برداران محلی به منظور تحقق شعار منابع طبیعی با مردم برای مردم است.
نقشبندی اضافه کرد: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از 180 میلیارد ریال در بخش اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری به صورت پروژه های مکانیکی و بیولوژیکی در سطح استان کردستان تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: با رویکرد جدید در اجرای برنامه‌ها، این اداره ‌کل در حوزه‌های آبخیز برای منفعت رساندن به اقتصاد خانواده ها و بهره برداران و جوامع محلی در سطح روستاهای هدف حرکت می کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد: هدف تسهیلگران ایجاد رویه مشترک در جهت کمک به خانواده های ساکن در روستاهایی است که در اجرای طرح‌های منابع طبیعی پیشقدم هستند تا بتواند دیدگاه بهره برداران در خصوص منابع طبیعی را به سایر دستگاه ها منتقل کنند.
کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61 درصد سطح استان را شامل می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.