به گزارش خبرنگار ایرنا، فردین اخلاقیان روز چهارشنبه در کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی اظهار داشت: از پیش نیازهای این موضوع، بهبود روش‌های جمع‌آوری و تولید داده هاست در سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ایی در این زمینه داشته و باعث اتصال سیستم‌های آنالوگ به دیجیتال شده است.
وی افزود: این پیشرفت‌ها افق‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به روی سیستم‌های سنتی گشوده و امید به ارتقای حفاظت از محیط زیست را افزایش داده است.
اخلاقیان با بیان اینکه دانشگاه کردستان بیش از 50 سال سابقه دارد و فعالیت رسمی علمی خود را در عرض 25 سال گذشته آغاز کرده است، تاکید کرد: 11 هزار دانشجو در 30 رشته مقطع دکترا، 110 رشته مقطع کارشناسی ارشد و 60 رشته مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و 3٨0 نفر هم عضو هیات علمی آن هستند.
وی یادآور شد: این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی کردستان است و با نیم قرن سابقه هنوز در حال توسعه است.
معاون پژوهشی دانشگاه کردستان هم هوشمندسازی شبکه‌های انرژی را ضرورت امروز دانست و گفت: برای تحقق این اصل مهم باید در همه ابعاد آن از جمله نظارت کنترل و بهره برداری گام برداریم.
حسن بیورانی از ارسال 220 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و افزود: از این تعداد 160 مقاله پذیرش شده و طی دو روز برگزاری همایش، 6 سخنرانی 2 پنل تخصصی و 8 کارگاه تخصصی برگزار می شود.
کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی با حضور اساتیدی از داخل و خارج کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 7 و 8 آذر در دانشگاه کردستان برگزار می شود.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.