به گزارش روز جمعه ایرنا از اربیل، فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در این نشست همکاری های امنیتی برای مبارزه با تروریسم، جابجایی مواد مخدر و قاچاق را در راستای تامین امنیت مرزها ضروری و حیاتی دانستند.
در پایان این نشست دو روزه دو طرف تاکید کردند که مذاکرات و گفتگوی سازنده در خصوص کنترل امنیت مرزها داشتند و دو طرف اراده جدی برای همکاری های مشترک در زمینه امنیت مرزها را دارند.
«سردار کیومرث شیخی» در خصوص این نشست به رسانه ها گفت: در این نشست ما ضمن بررسی فرایند همکاری های امنیتی برای تامین امنیت مرزها تاکید کردیم که همکاری های مشترک در راستای تامین امنیت مرزها ادامه داشته باشد.
«سرلشگر شیرکو عبدالله» درویش فرمانده مرزبانی عراق در استان سلیمانیه نیز اعلام کرد: ما هر 6 ماه یکبار می کوشیم با توجه به بررسی های صورت گرفته مکانیزمهای جدیدی برای تامین امنیت مرزها طراحی و اجرا کنیم.
این فرمانده عراق تاکید کرد که هر تحرکی که خارج از دروازه های رسمی دو طرف انجام شود در چارچوب نقض امنیت مرزها قرار می گیرد و دو طرف تعهد داریم که با آن برخورد کنیم
ایران و عراق در سال 2003 میلادی توافقنامه همکاری های مشترک برای امنیت مرزها را امضا کردند و براساس این توافق هر 6 ماه یکبار برای بررسی آخرین روند این همکاریها و تحولات منطقه ای گردهم می آیند.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.