مهدی نامدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آمارهای موجود در سال تحصیلی جاری دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم به هفتم استان جذب حداکثری شدند و در این مقطع تنها تعداد کمی (26 نفر) مردودی داشتیم.
وی با بیان اینکه در پایه ششم نیز دانش آموزان پسر به صورت 100 درصد جذب شدند، افزود: در جذب دختران نیز حدود چهار درصد برای ثبت نام مراجعه نکردند که 2 درصد آنها بدلیل مهاجرت به استانی دیگر و 2 درصد نیز بدلایلی مجبور به ترک تحصیل شده اند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: در مجموع از 23 هزار و 755 نفر دانش آموز پایه ششم تعداد 23 هزار و 270 نفر یعنی 98 درصد در مقطع اول متوسطه ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه در پایه نهم به دهم نیز حدود هشت درصد دانش آموزان دختر و پسر برای ثبت نام مراجعه نکرده و به نوعی تارک تحصیل شدند، یادآور شد: بیشترین دانش آموزان تارک تحصیل در این استان دختران هستند.
نامدار اضافه کرد: در مجموع در سال تحصیلی جاری یک هزار و 700 دانش آموز دختر و پسر استان ترک تحصیل کرده اند که 500 نفر آنان مربوط به پایه ششم و یک هزار و 200 نفر نیز پایه نهم بودند.
وی دلایل اصلی ترک تحصیل دانش آموزان در استان را فقر فرهنگی و اقتصادی، ازدواج زودهنگام دختران، روی آوری پسران به اشتغال های کاذب، نبود مدارس متوسطه در روستاها و صعب العبور بودن برخی روستاها اعلام کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها بویژه در روستاهای مناطق مرزی اجازه نمی دهند دختران شان در خوابگاه های شبانه روزی بمانند، گفت: این در حالی است که ظرفیت خوابگاه های شبانه روزی ما هنوز تکمیل نشده و ظرفیت پذیرش تمامی دانش آموزان تارک تحصیل را دارد.
وی اظهار داشت: در مجموع آمار جذب دانش آموزان استان بویژه دختران در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال گذشته بسیار بالاست و با تمام توان تلاش می کنیم تعداد زیادی از این دانش آموزان تارک تحصیل را نیز جذب کنیم.
نامدار افزود: حتی برای جذب این دانش آموزان آموزش از راه دور را نیز پیش بینی کرده ایم که برخی از خانواده ها با آن موافقت کرده و قرار است به این شیوه ادامه تحصیل دهند.
در سال تحصیلی جاری (98 - 97) 290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 800 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.