به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز دوشنبه در آیین نواخته شدن زنگ وقف در دبیرستان رستگاران سنندج اظهار داشت: سنت حسنه وقف در حوزه آموزش، تعلیم و تربیت دانش آموزان خدمات ارزنده ای داشته است.
وی افزود: وجود وقف های با نیت علم و فناوری و تحصیل و کمک به دانش آموزان بی بضاعت مستعد نه تنها اجر معنوی دارد بلکه زمینه های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور را نیز فراهم می کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه در استان کمترین وقف ها در زمینه تحصیل و علم و فناوری است از خیرین و واقفان خیراندیش خواست وقف های خود را به این حوزه سوق داده و با این کار، زمینه های پیشرفت علمی بیشتر استان فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 95 درصد موقوفات کردستان با نیات مساجد است، تاکید کرد: ما مخالف مسجد سازی نیستیم اما از مردم تقاضا داریم نیات خود را به سمت نیازهای روز سوق دهند.
حجت الاسلام نوروزی یادآور شد: هم اکنون نیازها در زمینه های مختلف دیگری همانند کمک به زوج های بی بضاعت، ایتام و فقرا، دارو و درمان و دانشجویان بی بضاعت نیاز به وقف داریم.
وی همچنین با اشاره به اینکه امروز زنگ وقف در 10 مدرسه استان نواخته شد، هدف از این برنامه را نهادینه کردن فرهنگ وقف در میان دانش آموزان و اولیای مدرسه اعلام کرد.
در این آیین، همچنین مسابقه دهه وقف در میان دانش آموزان دبیرستان رستگاران برگزار و به قید قرعه از برگزیدگان تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، در استان کردستان از میان 770 نیت در سطح کشور حدود 25 تا 30 نیت وجود دارد که باید در راستای ارتقای آن تلاش بیشتری کنیم.
هم اکنون 2 هزار و 132 موقوفه با 14 هزار و 714 رقبه متصرفی و 2 هزار و 941 رقبه غیر متصرفی در استان کردستان وجود دارد.
از 15تا 25 آبان با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.