به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عبدالملکی روز یکشنبه در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی در نشست خبری اظهار داشت: اکنون به ازای هر 100 نفر جمعیت استان 1.3 مترمربع فضای کتابخانه ای داریم که بر اساس سند چشم انداز این میزان باید به هشت مترمربع افزایش یابد.
وی تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های استان را 753 هزار نسخه اعلام کرد و افزود: طبق سند چشم انداز 1404 به ازای هر یک نفر در استان چهار جلد کتاب باید وجود داشته باشد.
عبدالملکی اضافه کرد: در کردستان به ازای هر نفر، نیم جلد کتاب در کتابخانه های استان موجود است که تا رسیدن به چشم انداز 1404 فاصله زیادی دارد.
وی با اشاره به اینکه تنها 44 هزار نفر از جمعیت استان معادل 4 درصد عضو کتابخانه ها هستند، یادآور شد: بر اساس این سند می بایست تا سال 1404، 35 درصد از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان عضو کتابخانه ها باشند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در بخش دیگری تاکید کرد: ارتباطات، مهمترین ابزار تمدن ساز در جوامع بشری در گذشته، حال و حتی آینده است.
وی با اشاره به اینکه رسانه مهمترین نقش در توسعه هر جامعه ای دارد، گفت: بخش عظیمی از توسعه ایران در یکی دو قرن اخیر مدیون رسانه هاست که گفتمان حاکم بر جامعه را شکل داده است.
عبدالملکی از اجرای 120 برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و اظهار داشت: نواختن زنگ انشا با موضوع کتاب و برگزاری نشست های نقد کتاب و همچنین رونمایی از کتاب از جمله برنامه های این هفته است.
شعار امسال هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که از 24 آبان تا اول آذر نامگذاری شده، حال خوش خواندن است.
78 کتابخانه عمومی در سطح کردستان کردستان وجود دارد که از این تعداد 50 باب نهادی و 28 باب هم مشارکتی است.
در حال حاضر 44 هزار نفر در استان کردستان عضو کتابخانه های عمومی هستند .
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.