رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بخش کشاورزی را ستون فقرات اقتصاد استان قلمداد کرد و گفت: امروزه باید برای اقتصادی تر کردن فعالیت های کشاورزی فکر اساسی کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در نشست هم اندیشی تشکل‌های بخش کشاورزی کردستان با استاندار بیان کرد: سال گذشته در پرداخت نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مشکل داشتیم اما امسال دولت تمام تلاش خود را بکار گرفت تا پول خرید این محصول به موقع به حساب کشاورزان واریز شود.

وی بخش کشاورزی را ستون فقرات اقتصاد استان قلمداد کرد و گفت: امروزه باید برای اقتصادی‌تر کردن فعالیت های کشاورزی فکر اساسی کرد.

نصراللهی زاده اذعان کرد: سال 94 تلفات دام به دلیل بیماری تب برفکی حدود 20 میلیارد تومان به کشاورزان ما ضرر وارد کرد اما سال بعد هزینه واکسن از اعتبارات استانی تامین و همین امر منجر به صفر رسیدن تلفات دام سنگین بخاطر این بیماری شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به تخصیص اعتبارات داده شده به استان اشاره کرد و افزود: 35 درصد اعتبارات روستایی استان کردستان در چند سال اخیر به بهبود راه روستایی، 10 درصد به رفع مشکلات آب شرب روستایی و هشت درصد هم به اجرای طرح های هادی در ر وستاها اختصاص پیدا کرد.

نصرالهی زاده به دو برابر شدن تخصیص اعتبار صندوق کشاورزی امسال استان اشاره و بیان کرد: که این می‌تواند کمک خوبی به کشاورزان باشد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت این نشست و چگونگی رسیدن به راهکارهای اجرایی، تصریح کرد: بیان مطالب متفرقه و تکراری نتیجه ای برای کشاورزان و متولیان امر در بر نخواهد داشت بنابراین در نشست های آینده باید یک موضوع انتخاب و در ارتباط با آن بحث شود تا جلسه نتیجه بخش هم باشد.

گفتنی است؛ کردستان در سال جاری با تولید بیش از بر یک میلیون تن گندم از سطحی بیش از 550 هزار هکتار اراضی دیم و آبی رتبه دوم تولید این محصول ارزشمند را در سطح کشور کسب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.