محمد فاتحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این کانون سلامت محله در بلوک 5 آپارتمانی های فرهنگسرای شهر راه اندازی شده است، افزود: این کانون ها به دنبال بالا بردن سواد سلامت مردم در نقاط مختلف شهری هستند.
وی هدف اصلی کانون سلامت محلات را حمایت طلبی از سایر سازمان های مرتبط با سلامت شهروندان دانست و اظهار داشت: این کانون ها پیگیر حل تمام مشکلات محله خود در حوزه های بهداشتی، محیط زیستی، ورزشی، آسیب های اجتماعی و شهرداری هستند.
فاتحی با اشاره به نقش بسیار مهم دیگر ارگان های نام برده شده در سلامت جامعه تاکید کرد: برای آگاهی از نقش مهم دیگر ارگان ها در سلامت جامعه اولین کانون تشکیل شده در کامیاران با عنوان کانون سلامت محیط زیست نامگذاری شده است.
رئیس مرکز بهداشت کامیاران با بیان اینکه مشارکت مردمی مهمترین عامل پیشبرد اهداف این کانون ها است، یادآور شد: برنامه ریزی های لازم برای تشکیل این کانون ها در محلات آسیب پذیر شهر و حاشیه انجام شده است.
وی سلامت را حق تک تک افراد جامعه دانست و افزود: برای تحقق این حق در کامیاران مرکز بهداشت مشغول راه اندازی تشکل های اجتماع محور محلی که در آن مردم با هدف ارتقای سلامت خود، خانواده، محله و جامعه مشارکت دارند، است.
فاتحی اظهار داشت: مشارکت مردم در این کانون ها آگاهانه، داوطلبانه، مسئولانه و عادلانه است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.