استاندار کردستان گفت: همه کسانی که از بدو انقلاب و در دولت های مختلف مسئولیت داشته اند باید خود را در خصوص نیازها و محرومیت های استان مسئول بدانند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در نشست هم اندیشی با احزاب و فعالان سیاسی استان، بیان داشت: تحمیل و چینش هیچ نیرویی از جانب هیچ کس را نمی پذیرم و من به عنوان مقام عالی دولت در کردستان اهل تعامل و همفکری هستم و به تیمی که با آن کار می‌کنم کاملا اعتقاد دارم.

وی تیم اقتصادی دولت در استان را تیمی یکدست، منسجم و اهل کار توصیف کرد و افزود: همه نیروها فرزندان این استان هستند و نباید به رخ این نیروها با غرض چنگ انداخت.

استاندار کردستان فعالان سیاسی را به حذر از اتهام زنی به نیروها و مدیران توصیه کرد و گفت: من منکر بعضی نواقص نیستم اما به جای تخریب باید با حسن نیت مشکلات و ضعف‌ها یادآوری شود.

مرادنیا در ادامه سخنان خود بر حفظ حرمت تولیدکنندگان و اشتغال آفرینان بخش خصوصی تاکید کرد و اظهار داشت‌: هم اکنون ۷۶ هزار پروژه نیمه کاره وجود دارد که برای اتمام آنها ۴۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که تامین این رقم عملا غیر ممکن است و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه هم اکنون شرایط کشور از دوران جنگ تحمیلی سخت تر است و دشمنان هوشمندانه به دنبال تخریب کشور و نظام هستند یادآوری کرد: بیت الغزل همه مدیران و دلسوزان و فعالان سیاسی باید توسعه کردستان باشد و همگان باید واقف باشند جدال های سیاسی  دردی از دردهای استان دوا نمی کند.

مرادنیا مجموع عقب ماندگی‌های استان را زاییده این دوران ندانست و گفت: همه کسانی که از بدو انقلاب و در دولت های مختلف مسئولیت داشته اند باید خود را در خصوص نیازها و محرومیت های استان مسئول بدانند.

وی به بیان اقدامات انجام شده برای توسعه استان نیز گریزی زد و گفت: از آغاز مسئولیت خود در استان نزدیک به ۱۵۰ جلسه با مقامات بالای کشور برگزار کرده ام و معتقدم باید کاری کنیم که آیندگان در خصوص عملکرد ما به عنوان مدیر بومی بد قضاوت نکنند و کارنامه بدی از خود بر جای نگذاریم.

مرادنیا پیگیری احداث ۱۰ واحد پتروشیمی در شهرستانهای استان، جلوگیری از خام فروشی معادن، مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پهنه های استان و تلاش برای کسب سهم مناسب آب برای رونق کشاورزی در استان از جمله تلاش های انجام شده و یا در دست اقدام دانست و گفت: متاسفانه سفر بعضی مقامات به استان کردستان که حتما دارای منافع بزرگ برای استان است با واکنش های احساسی برخی شخصیت ها مواجه می شود و این‌چنین رفتارهایی ضربه به روند توسعه استان است.

استاندار کردستان ادامه داد: برای تخصیص سهم عادلانه آب استان در گذشته کاری انجام نشده و من با همه توان و تنها به عشق مردم کردستان دم در اتاق وزرا ساعت ها منتظر می مانم، چرا که معتقدم کردستان باید با امکانات خودش توسعه یابد.

دیدار احزاب و فعالان سیاسی استان با استاندار کردستان و معاونان استاندار بیش از چهار ساعت به طول انجامید و در این دیدار افرادی از جریانهای اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی به بیان دیدگاه ها و انتقادات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.