به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در جلسه ای که با حضور مسئولان شرکت خصوصی پروم پارس و اعضای کارگروه سرمایه گذاری استان برگزار شد از پیشنهاد این شرکت برای سرمایه گذاری در موارد غیرحاکمیتی منطقه آزاد بانه - مریوان استقبال کرد.
وی همچنین چهار گزینه منطقه ویژه اقتصادی مریوان، سقز، بیجار و دیواندره را نیز به عنوان پیشنهاد استان به سرمایه گذاران، مطرح کرد و افزود: مناطق ویژه اقتصادی سقز، دیواندره و بیجار در مجلس تصویب و در حال حاضر در شورای نگهبان است.
معاون استاندار کردستان در زمینه مناطق ویژه اقتصادی آماده سرمایه گذاری استان اظهار داشت: با توجه به شرایط توپوگرافی استان مناطق ویژه اقتصادی مریوان و سقز با محدودیت زمین مواجه هستند اما بیجار و دیواندره محدودیتی در واگذاری زمین ندارند.
وی با تاکید بر اهتمام دستگاه های ذیربط استان برای تسهیل و تسریع امور اداری سرمایه گذاری در کردستان افزود: اعضای کارگروه سرمایه گذاری از اختیارات کافی در این خصوص برخوردار هستند.

** بسترهای مورد نیاز برای توسعه پایدار در کردستان فراهم شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان همچنین در جلسه بررسی طرح احداث پالایشگاه سوخت مایع (جی تی ال) از میعانات گازی در این استان تاکید کرد: کردستان دارای ظرفیت های فراوان طبیعی و خدادادی از جمله در بخش آب و منابع طبیعی و نیز نزدیکی به بازارهای مصرف کشورهای منطقه است که باید از این مزیت ها به بهترین شیوه ممکن استفاده کرد.
فیروزی یادآور شد: در این راستا باید با ایجاد طرح های تولیدی و درآمدزا زمینه را برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال زایی در کردستان مهیا کرد.
وی اظهار داشت: با وجود کمبودها و کاستی های فراوان در مسیر توسعه استان ضروری است تا با بهره مندی از سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی برای کاهش این محرومیت ها و کمبودها تلاش کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت منابع استانداری گفت: مسئولان و مدیران اجرایی و نیز پنجره واحد سرمایه گذاری استان با علاقمندی آمادگی لازم را برای همکاری با سرمایه گذاران دولتی و بخش خصوصی برای اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی در استان دارند.
فیروزی ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه از جمله مواد نفتی خواستار اجرای هر چه سریعتر این طرح در استان با هدف تبدیل مواد خام نفتی و میعانات گازی به محصولات مصرفی با ارزش افزوده بیشتر شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.