انور اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری اداره کل بیمه سلامت استان و دانشگاه علوم پزشکی در مراکز بهداشتی اجرا خواهد شد.
وی افزود: با آغاز این سیستم، ارجاع بیمار از روستا به پزشک متخصص در شهر به صورت الکترونیکی انجام می شود و عملا دفترچه های بیمه سلامت روستاییان حذف خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: به محض فراهم شدن بستر های لازم توسط علوم پزشکی این طرح آغاز خواهد شد.
وی هدف اصلی از اجرای آن را حذف فاصله مکانی مراکز ارائه خدمات درمانی، جلوگیری از اتلاف وقت و حذف هزینه های غیرمستقیمی که به بیماران تحمیل می شود، اعلام کرد.
اسماعیلی گفت: در این طرح فرد روستایی که نیاز به خدمات درمانی داشته باشد ابتدا به خانه بهداشت یا مرکز جامع خدمات سلامت محل سکونت خود مراجعه کرده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند می شود و درصورت نیاز به پزشک متخصص، از طریق الکترونیکی ارجاع داده خواهد شد.
وی یکی دیگر از برنامه های خدمات رسانی به بیمه شده های روستایی در استان را اجرای یک برنامه رادیویی عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در نیمه دوم امسال هر ماه برنامه ای در رادیو کردستان به مدت 20 تا 30 دقیقه اجرا خواهد شد که بیمه شده ها بویژه روستاییان از این طریق مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان دلیل انتخاب رادیو برای اجرای این برنامه را بالابودن مخاطبان روستایی دانست و گفت: تلاش می شود این برنامه بصورت زنده بوده و ارتباط 2 طرفه مسئولان بیمه سلامت استان با بیمه شده ها به منظور مطرح کردن مشکلات و پیگیری آن برقرار شود.
به گزارش ایرنا، سازمان بیمه سلامت به عنوان بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور متولی درمان رایگان بیمه شدگان صندوق های مختلف اعم از عشایری، روستایی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر و همچنین افرادی است که ساکن شهر هستند ولی هیچ نوع بیمه ای ندارند.
در استان کردستان بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت بوده که بیشترین تعداد شامل بیش از 600 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.