شرمین شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 2 سال اخیر در راستای ارتقای سرانه فضای سبز در نقاط مختلف شهر از جمله بهاران اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در این زمینه نسبت به گذشته با رشد روبرو شده ایم.
وی با بیان اینکه عملیات احداث حدود 10 هزار متر مربع فضای سبز در 10 نقطه از شهرک بهاران آغاز شده است، افزود: با توجه به کمبود منابع آبی برای احداث این فضاها از حداقل چمن و بیشتر از گونه های پوششی سازگار با اقلیم جغرافیایی استفاده می شود.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج تاکید کرد: استاندارد سرانه فضای سبز در کشور از هشت تا 12 متر مربع متغیر است و این سرانه در داخل شهر سنندج به جز آبیدر، 6 متر مربع است که حداقل 2 متر از میانگین کشوری پایین تر است.
وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز بسته به اقلیم و وضعیت آب و هوایی هر شهر و منطقه متفاوت است، یادآور شد: قطعا با احتساب فضای پارک آبیدر، میزان سرانه فضای سبز شهر سنندج افزایش می یابد.
شریفی ابراز امیدواری کرد با احداث فضاهای سبز و پارک های درون محلی در نواحی مختلف بتوانیم گام مهمی در جهت توسعه سرانه فضای سبز برداریم.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.