به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان روز یکشنبه در جلسه انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: این تفاهم نامه با توجه به اهمیت و نقش سازنده برنامه های فرهنگی بویژه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در توسعه همه جانبه کشور منعقد شده است.
محمد عبدالملکی افزود: همکاری و مشارکت در امور فرهنگی بویژه تحقق نهضت مطالعه و ارائه راهکارهای مشترک در این زمینه و استفاده از امکانات و ظرفیت های شوراهای اسلامی برای راه اندازی و تقویت کتابخانه های عمومی و رشد بصیرت و آگاهی عمومی از موضوعات مورد توجه در این تفاهم نامه است.
وی همکاری شوراهای اسلامی در زمینه تامین مکان مناسب برای احداث کتابخانه های عمومی و کمک به اجرای بهینه قانون اختصاص نیم درصد کل درآمد شهرداری ها به انجمن کتابخانه ها را از جمله تعهدات شورا در این تفاهم نامه اعلام کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: ترویج فرهنگ شهروندی و آشناسازی شهروندان با قوانین و مقررات شهری از طریق برگزاری نشست های کتابخوان، همکاری شوراهای اسلامی در توسعه کتابخانه های عمومی و ارتقاء فرهنگ مطالعه مفید از دیگر تعهدات شورای اسلامی است.
وی همچنین به تعهدات کتابخانه های عمومی در این تفاهم نامه مشترک اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از مولفان و نویسندگان بومی استان، همکاری در برگزاری نشست های کتابخوان و مسابقات کتابخوانی و عضویت نیم بهای کارکنان شورا و شهرداری ها به همراه خانواده ازجمله تعهدات این نهاد در این تفاهم نامه است.
عبدالملکی یادآور شد: مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت سه سال شمسی بوده و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.
این تفاهم نامه همکاری به امضای محمد عبدالملکی مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان و ابوبکر درویشی رئیس شورای اسلامی استان رسید.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.