به گزارش خبرنگار ایرنا، انور اسماعیلی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 150 هزار نفر از جمعیت استان کرذستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بطور میانگین بین پنج تا 10 درصد از این افراد از 2 دفترچه استفاده می کنند.
وی افزود: برای رفع این مشکل و خدمات رسانی بیشتر به افرادی که فاقد هرگونه بیمه ای هستند از ابتدای شهریور طرح حذف همپوشانی و استحقاق سنجی هویتی با همکاری علوم پزشکی در بیمارستان های استان آغاز شده است.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: بر اساس این طرح و با مراجعه بیماران به بیمارستان و وارد کردن مشخصات هویتی آنان به سیستم، استفاده از 2 بیمه مشخص خواهد شد و تا قبل از رفع همپوشانی بیمه ای کاری برای فرد انجام نخواهد شد.
اسماعیلی اظهار داشت: این کار تنها در راستای خدمات رسانی بیشتر به افراد ضعیف جامعه که فاقد هر نوع بیمه ای بوده و توان خرید بیمه ندارند انجام می شود؛ ضمن اینکه رسالت بیمه سلامت در واقع زیر پوشش قرار دادن این افراد است.
وی با بیان اینکه تعداد افرادی که از 2 دفترچه استفاده می کنند بسیار کم است که قطعا آن هم بدلیل عدم آگاهی است، اضافه کرد: این افراد دفترچه های اضافی خود را تحویل دهند تا وقفه و مشکلی در راستای خدمات رسانی بیمه ای آنان ایجاد نشود.

**دفترچه های بیمه همگانی متقاضیان خدمات بخش خصوصی به بیمه ایرانیان تغییر می یابد
اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 370 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه همگانی سلامت قرار دارند، گفت: از اول آبان ماه سال 96 ارائه خدمات بستری و سرپایی به غیر از دارو به تمام بیمه شدگان زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی محدود به مراکز تشخیصی درمانی دولتی شده است.
مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: این بیمه شدگان در صورتی که متقاضی استفاده از خدمات مراکز خصوصی باشند می توانند با مشارکت در حق سرانه و دریافت دفترچه بیمه ایرانیان از خدمات این مراکز بهره مند شوند.
اسماعیلی اظهار داشت: این افراد در صورت تمایل می توانند به دفاتر پیشخوان و نمایندگی های طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت مراجعه و دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان خود را باطل کرده و به دریافت دفترچه بیمه ایرانیان البته با پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

** سامانه 1666 برای بیمه شدگان کردستانی راه اندازی شد
مدیرکل بیمه سلامت کردستان یکی دیگر از برنامه های انجام شده در سال جاری را راه راه اندازی سامانه 1666 همزمان با سراسر کشور در استان اعلام کرد و افزود: این سامانه از طریق ستاد مرکزی بصورت 24 ساعته فعال بوده و بیمه شده ها می توانند هر گونه انتقاد، پیشنهاد و یا مشکلی را در زمینه بیمه از این طریق مطرح کنند.
اسماعیلی با بیان اینکه بیمه شده ها، موسسات طرف قرارداد، دفاتر پیشخوان دولت و پزشکان می توانند از این سامانه استفاده کنند، اظهار داشت: این سامانه در راستای ارائه خدمات بهتر و یکپارچه به بیمه شده ها و یا متقاضیان این بیمه راه اندازی شده و در واقع پل ارتباطی بین مردم و مسئولان این حوزه است.
وی یادآور شد: این سامانه به صورت غیرحضوری صدای مردم را به گوش مسئولان می رساند و موضوعات مطرح شده از طریق این سامانه به واحدهای مربوطه ارجاع خواهد شد.
در استان کردستان بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت بوده که بیشترین تعداد شامل بیش از 600 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.