به گزارش خبرنگار ایرنا، مختار کرمی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از فعالان عرصه امر به معرف و نهی از منکر شهرستان کامیاران اظهار داشت: از آنجا که آزادی بیان وجود دارد در این راستا مهم ترین مسئله بودن آزادی پس از آزادی بیان است.
وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد رفتارهای ما اسلامی نیست، افزود: دلیل این مسئله ناآگاهی و ناآشنایی از اسلام واقعی است.
حجت الاسلام کرمی یادآور شد: این مشکل تا آنجا پیش رفته که بسیاری از مبلغان دینی نیز درک درستی از اسلام واقعی ندارند و در راه ترویج و تبلیغ دچار انحرافات بسیاری می شوند.
وی با اشاره به اینکه منکرات در چند رفتار جزئی خلاصه شده است، گفت: توجه خود را روی منکراتی مانند حجاب و خوانندگی زنان معطوف کرده ایم در حالی که منکرات بزرگتر و خطرناکتری مانند انتقاد از رفتار و عملکرد مدیران به حال خود رها شده است.
حجت الاسلام کرمی مردم و دولت را کفه 2 ترازو برای رعایت عدالت در جامعه دانست و تاکید کرد: همانگونه که دولت امکانات و شرایط را برای امر به معروف و نهی از منکر مردم در اختیار دارد، مردم نیز باید چنین حقی در مقابل عملکرد مدیران و دولت داشته باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به نامناسب بودن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: نباید فقط دولت را مقصر این وضعیت دانست بلکه رفتار خود مردم نیز در به وجود آمدن این اوضاع بسیار موثر بوده است.
وی ایجاد امید در جامعه را نیاز بهبود شرایط امروز دانست و افزود: حضور مسئولان در میان مردم و قرار گرفتن این 2 عامل مهم در کنار هم تنها راه بهبود این وضعیت و شکست دشمنان نظام و اسلام است.
حجت الاسلام کرمی با تقدیر از اقدامات چند روز اخیر سپاه پاسداران در منطقه، اظهار داشت: این اقدامات نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلام است.
وی با اشاره به اینکه موضع نگرفتن در مورد شهادت مرزبانان در مریوان شایسته برخی مدیران استان کردستان نیست، افزود: همانطور که در کشور به مسلمان سکولار نیازمند نیست، مدیران بدون موضع در مسائل سیاسی و اجتماعی نیز شایستگی مدیریت در کشور را ندارند.
حجت الاسلام کرمی امر به معروف و نهی از منکر را یک واجب شرعی که مظلوم واقع شده دانست و گفت: همه باید به آن سطح از آگاهی برسند که امر به معروف و نهی از منکر بر هر مسلمانی مانند نماز واجب است.
وی یادآور شد: فعالان این عرصه باید بدانند امر به معروف و نهی از منکر هزینه دارد و برای موفقیت در این راه باید هزینه های آن را نیز بپردازند همانگونه که پیامبر و امام هزینه های آن را پرداختند.
فرماندار کامیاران نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) یادآور این مسئله است که ارزش ها مهمتر از اهداف هستند، گفت: اشتباه گرفتن معلول به جای علت و رسیدن به نتیجه اشتباه دردی است که جامعه کنونی ما به آن گرفتار شده است.
مسعود الماسی سیستمی عمل کردن را نیاز جامعه امروز دانست و افزود: فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر باید با آگاهی از مسائل و سیستم های جهانی، منطقه ای و کشوری مسائل روز را در قالب آنها ببرند و براساس آنها عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان ادارات اولین امران به معروف هستند، اظهار داشت: مدیران باید بتوانند با رسیدن به خود شناسی و نظم درونی تبدیل به بزرگترین الگو برای کارمندان و جامعه خود شوند.
این مراسم که توسط ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان در اولین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد با تجلیل از فعالان این عرصه در شهرستان پایان یافت.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.