سید احسن علوی روز سه شنبه در چهارمین جلسته ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه اظهار داشت: ضروری است برای کردستان با تعداد بالای بیکاران در راستای اشتغالزایی و سرمایه گذاری تسهیل گری شود.
وی تاکید کرد: تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان شرایط خوبی برای اشتغالزایی و کاهش قاچاق در استان کردستان که صنایع بزرگ و مادر در آن ستقر نیست، فراهم می کند.
علوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دشمن جنگ سخت را کنار گذاشته و به جنگ نرم روی آورده و تمام تلاش خود را نیز بر تحریم و حمایت از مخالفین نظام معطوف کرده است.
وی با بیان اینکه با گسترده تر شدن تحریم ها مزاج اقتصادی به هم ریخته است افزود: در این شرایط تنها برخورد با مفسدین اقتصادی کفایت نمی کند و باید ساختارها تغییر کند.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران اضافه کرد: قوانین متنوعی برای بهبود کسب و کار مصوب شده است اما قانون گریزی موجب شده است تاثیرگذاری نداشته باشد.
علوی با بیان اینکه جامعه سالم جامعه‌ ای عاری از دروغ، رشوه ‌خواری، قاچاق و فساد است افزود: قوه قضائیه در حوزه مقابله با فساد اقتصادی با قاطعیت ورود پیدا کرده اما کمی دیر هنگام بود.
مدیر کل سازمان بازرسی استان کردستان هم در این نشست گفت: بسیاری از مشکلات باید در خود دستگاه اجرایی حل و فصل شود اما چون مدیران ریسک پذیر نیستند از خود سلب مسئولیت کرده و آن را به دستگاه قضایی ارجاع می دهند.
محمودرضا مهرورز اظهار داشت: وقتی پرونده ای به قوه قضاییه ارجاع داده شد، قاضی مجبور به عمل به قانون است و اگر امکان تعاملی وجود داشته باشد پیش از ارجاع به دادگاه است.
وی اضافه کرد: چرا مشکلات آلایندگی واحدهای تولیدی در اداره حفاظت محیط زیست یا طی جلسه ای در استانداری پیگیری نمی شود تا موضوع به دستگاه قضایی کشیده نشود.
وی افزود: در برخی موارد فردی که قصد ایجاد واحد تولیدی دارد یا از تمکن مالی برخوردار نیست و یا تخصص لازم را ندارد که نتیجه آن ورود دستگاه قضایی است که در این مورد هم می توان با گذاشتن فیلتری برای بررسی شرایط سرمایه گذار از این مسائل پیشگیری کرد.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.