به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدهادی حسینی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: می توانیم با هنر تئاتر فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی را به دنیا ارائه و مردم جهان را با این فرهنگ ناب آشنا کنیم.
وی اضافه کرد: جشنواره هایی همچون تئاتر خیابانی مریوان و حضور گروه های تئاتر ایرانی در جشنواره های فرا مرزی و خارجی به این ترویج این فرهنگ کمک می کند.
معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان موجب شد هنر تئاتر در کشور زنده شود، افزود: این هنر مردم مریوان است که بزرگان تئاتر کشور را به این شهر می کشاند.
وی یادآور شد: اینکه مردم و هنرمندان را از جای جای کشور برای تئاتر که سال ها مظلوم واقع شده در کنار مرز گرد هم آورید، نشانه هنرمند بودن این مردم است.
حسینی تاکید کرد: با شهدا، علما، معلمان، فرهیختگان و جوانان این خطه در دهه 60 زندگی کرده و در شهرهای مختلف کردستان حضور داشته ام و معتقدم کردستان سرزمینی است که بیش از هر جایی تلاش کرده ایران پراکنده نشود و یکپارچه بماند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این آیین گفت: کُردها جزو اصیل ترین اقوام ایران هستند و به ایرانی بودن خود افتخار می کنند.
حسین خوش اقبال با اشاره به اینکه تمام ایران به کردستان عشق می ورزد، اظهار داشت: کُردها در طول تاریخ مرزبانان خوبی برای کشور بوده و در روزهای سخت کنار نظام بوده اند و امروز وظیفه تک تک مسئولان است که عنایت ویژه ای به این منطقه داشته باشند.
وی ضمن قدردانی از مهمان نوازی مردم مریوان اظهار داشت: مهمانانی از سراسر کشور و کشورهای خارجی در این جشنواره حضور داشتند که هر کدام می توانند سفیری برای معرفی فرهنگ غنی استان کردستان باشند.
فرماندار مریوان هم در سخنانی گفت: در مدت برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی، تصویری از فرهنگ و زیبایی های مریوان توسط رسانه ها به سراسر کشور و دیگر کشورها منتقل شد.
محمد شفیعی با بیان اینکه در این مدت اقتدار و حرکتی گروهی در اوج امنیت به نمایش گذاشته شد، یادآور شد: مریوان با مردمانی فرهنگی و هنر دوست، با عالمان دینی و هنرمندانی توانمند همواره در کشور درخشیده است.
وی اضافه کرد: وجود دریاچه زریبار و مرز بین المللی باشماق ظرفیت های خوبی از لحاظ گردشگری و مبادلات اقتصادی برای این شهرستان ایجاد کرده است.
شفیعی با بیان اینکه شرایط برای سرمایه گذاری در مریوان فراهم است، افزود: نگاه و سیاست دولت تدبیر و امید، توسعه این شهرستان بود و این را می شود از تخصیص اعتبارات و ایجاد بازارچه های مرزی به وضوح دید.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با هدف توسعه و ترویج تئاتر بیرونی و گسترش ارتباط سازنده تئاتر با مخاطبان و عموم شهروندان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان از 10 تا 14 شهریور در مریوان جریان داشت و روز چهارشنبه با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.
20 اثر در بخش آزاد، چهار اثر بخش آیینی سنتی و چهار اثر در بخش کودک و نوجوان جواز شرکت در بخش پایانی و رقابتی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را کسب کرده بودند.
قطب‌الدین صادقی نویسنده، کارگردان و بازیگر، اصغر همت بازیگر سینما و تئاتر، محمودرضا رحیمی نویسنده، کارگردان و بازیگر، ایرج راد کارگران و بازیگر و فاتح بادپروار کارگردان، پژوهشگر و بازیگر تئاتر اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره بودند.
گروه هایی از پنج کشور خارجی شامل فرانسه، ارمنستان، عراق، آذربایجان و اسپانیا در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور داشتند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.