به گزارش خبرنگار ایرنا، ماریا دوتسنکو عصر دوشنبه در نشست با مسئولان و اساتید دانشگاه کردستان اظهار داشت: به عنوان نماینده بخش روابط عمومی سازمان ملل، آمادگی این نهاد را برای انجام فعالیت های مشترک در زمینه های مهندسی آب، کشاورزی و پژوهشی با دانشگاه کردستان اعلام می کنم.
وی افزود: برنامه ای را تحت عنوان «تاثیر آکادمیک» ایجاد کرده ایم که قرار است شبکه ای از دانشگاه های مختلف جهان در آن تشکیل شود که شامل بیش از یک هزار دانشگاه است.
دوتسنکو با بیان اینکه تعدادی از دانشگاه های ایرانی در این شبکه حضور خواهند داشت، یادآور شد: قرار است اطلاعات و پروژه های مشترکی در این شبکه بین المللی داشته باشیم که دانشگاه کردستان هم می تواند یکی از اعضا باشد.
وی اضافه کرد: می توان به دانشجویانی که در زمینه فعالیت های سازمان ملل تحقیق می کنند کمک کرد و همکار ایرانی ما که در دفتر تهران حضور دارد می تواند کارگاه های آموزشی نیز برای دانشجویان برگزار کند.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران با اشاره به اینکه موضوع این کارگاه ها فعالیت های متنوع سازمان ملل است، گفت: دانشجویان می توانند با سازمان ملل آشنا و از منابع و کتابخانه های آنلاین این سازمان استفاده کنند.
وی اظهار داشت: همچنین دانشجویان می توانند به واسطه شبکه (تاثیر آکادمیک) و از طریق ویدیو کنفرانس با قسمت های مختلف این نهاد بین المللی از جمله شورای امنیت و مجمع عمومی آشنا شده و بعد از آموزش های لازم به عنوان دیپلمات در کشورهای مختلف در زمینه فعالیت های سازمان ملل کار کنند.
وی سپس در بازدید از پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان افزود: می توانیم بروشورهایی را درباره فعالیت های سازمان ملل در اختیار کتابخانه دانشگاه قرار داده و نمایشگاه های مشترکی از جمله عکس و اسناد تاریخی را نیز برپا کنیم.
رئیس مرکز مطالعات سازمان ملل متحد در تهران، سطح علمی دانشگاه کردستان را همچون دیگر دانشگاه های کشور بالا دانست و تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان دانشگاه در زمینه های مختلف با سازمان ملل همکاری کند.
دوتسنکو در ادامه از وجود 18 آژانس و صندوق وابسته به سازمان ملل در ایران خبر داد و یادآور شد: از طریق این صندوق ها به مردم مناطق مختلف ایران کمک می شود.
مشاور رئیس دانشگاه کردستان هم وضعیت این دانشگاه را تشریح کرد و اظهار داشت: این دانشگاه در سال 1991(1370 شمسی) به شکل مستقل فعالیتش را آغاز کرد و اکنون با هفت دانشکده به دانشجویان خدمات آموزشی می دهد.
سیدمحمدطاهر حسینی اضافه کرد: دانشگاه کردستان، 6 هزار و 690 دانشجو در مقطع کارشناسی، 2 هزار و 428 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 368 دانشجو در مقطع دکترا دارد.
وی با بیان اینکه این دانشگاه در حال توسعه است، افزود: با توجه به اینکه برنامه های زیادی برای توسعه این دانشگاه داریم، انتظار است سازمان ملل در زمینه مختلف ما را کمک کند.
در پایان این جلسه لوح تقدیر، هدیه و چهار جلد کتاب از تالیفات دانشگاه کردستان به رسم یادبود از طرف رئیس دانشگاه کردستان به رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران اهدا شد.
بازدید از دانشکده های علوم انسانی و مرکز پژوهشی کردستان شناسی دانشگاه کردستان از دیگر برنامه های ماریا دوتسنکو در زمان حضور در این دانشگاه بود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه کردستان 9 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد و دارای 385 هیات علمی است.
ماریا دوتسنکو به منظور شرکت در آیین افتتاح نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران روز دوشنبه به کردستان سفر کرد.
بازدید از موزه های سنندج و مردم شناسی، دیدار با مدیران و مسئولان دبیرستان دخترانه ابرار، نشست به مسئولان و اساتید دانشگاه کردستان، بازدید از بازار قدیمی سنندج از دیگر برنامه های رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در سفر به کردستان است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.