سرهنگ عبدالله فاتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم برای پیشگیری از سرقت منزل در روزهایی که در خانه حضور ندارند یکی از چراغ ها را روشن بگذارند یا از چراغ های زمان دار (تایمری) استفاده کنند.
وی اضافه کرد: بهتر است افراد پس از ترک منزل آن را به یکی از همسایه های مورد اعتماد بسپارند و همسایه نیز دقت کند اگر فرد و افرادی ناشناس در ساختمان تردد دارند به صاحب خانه اطلاع دهد.
سرهنگ فاتحی با بیان اینکه در مواردی که شهروندان به مهمانی می روند به دلیل کمبود پارکینگ، ناگزیر خوردرو خود را در خیابان یا کوچه ها پارک می کنند، افزود: در این شرایط خودرو باید به قفل پدال و دزدگیر مجهز باشد و شب ها در نقاط روشن پارک شود.
وی با اشاره به اینکه افراد باید برای به تاخیر انداختن سرقت موارد ایمنی را رعایت کنند، تاکید کرد: خانم ها نیز نباید کیف خود را زیر صندلی یا در صندوق خودرو قرار دهند.
سرهنگ فاتحی یادآور شد: حدالامکان خودروی خود را در معرض دید و دسترس دوربین های مداربسته اماکن پارک کنید و برای پیشگیری از وقوع جرم مدارک شناسایی شخصی خود را در خودرو رها نکنید.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان از شهروندان خواست همیشه درب خودرو را قفل و شیشه ها را کاملا بالا بکشند و به محض مشاهده افراد مشکوک و یا خودروهای رها شده به پلیس اطلاع دهید.
وی به دیگر موارد ایمنی و راه های پیشگیری از سرقت خودرو نیز اشاره کرد و گفت: خودرو را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و سوییچ مخفی مجهز کنید.
سرهنگ فاتحی یادآور شد: رانندگان هنگامی که قصد تعویض چرخ ها را دارند یا به بررسی و رفع نقص فنی می پردازند از قفل بودن درب ها اطمینان حاصل کنند تا سارقان در این فرصت، خودرو را سرقت نکنند.
وی به مردم توصیه کرد به هنگام سفر از پذیرفتن هر گونه خوراکی و نوشیدنی از افراد و مسافران ناشناس خودداری کرده و هنگام تصادف یا نزاع هایی که احتمال ساختگی بودن آن می رود، خودرو خود را رها نکنند.
اواخر مرداد و اوایل شهریور 2 سارق حرفه ای قطعات و محتویات داخل خودرو یکی با 39 فقره سرقت و دیگری با 20 فقره سرقت در شهرستان سنندج دستگیر شدند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.