به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در آئین افتتاح این جشنواره با اشاره به قابلیت های این استان اظهار داشت: افق توسعه این استان در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت، معدن، تجارت متمرکز شده است.
اقبال عباسی ادامه داد: این استان 21 درصد تولیدات بادام، 10 درصد شیرخشک نوزاد، 5 درصد قارچ خوراکی و 13 درصد ماهیان سردآبی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی مزیت های فرهنگی و مذهبی را از دیگر ظرفیت های این استان برشمرد و گفت: این استان 2 هزار و 440 شهید، 7 هزار و 235 جانباز و 508 آزاده سرافزار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت در طول عمر انقلاب اسلامی به مردم این استان تصریح کرد: طی پنج سال اخیر 6 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان انجام گرفته است.
عباسی از مردم و سرمایه گذاران دعوت کرد ضمن دیدن از جاذبه های گردشگری این استان در ایجاد طرح های تولیدی و صنعتی اقدام به سرمایه گذاری کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین برگزاری بیست و یکمین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استانها را در معرفی این استان مهم دانست و گفت: این جشنواره فرصتی را برای معرفی و شناسانده شدن این استان فراهم آورد.
مهرداد عظیمی با اشاره به برپایی نمایشگاه تولیدات مراکز استانها در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: در این نمایشگاه غرفه های بیشتری به استان اختصاص داده شده تا بتوان در آن تولیدات بومی و صنایع دستی بخوبی به نمایش گذاشته شود.
وی از چهارمحال و بختیاری با عنوان نگین زاگرس یاد کرد و افزود: مواهب خدادادی و جاذبه های گردشگری منحصربه فرد استان بهترین فرصت را برای جذب گردشگران فراهم کرده است.
عظیمی، نیروی انسانی را مهمترین سرمایه این استان دانست و تصریح کرد: مردم این مرز و بوم در طول تاریخ به ویژه در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی حماسه های فراوانی خلق کردند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای برگزاری این جشنواره اقدامات جهادی از سوی دست اندرکاران انجام گرفت و امید می رود بتوان به بهترین نحو میزبانی این جشنواره را انجام دهیم.
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان نیز در این آئین، هویت بخشی، وحدت بخشی، معرفی نقاط مختلف کشور را از کارویژه های این جشنواره برشمرد و گفت: انتظار می رود این کارویژه ها بخوبی در فرصتی که این جشنواره فراهم کرده محقق شود.
اردشیر نوریان با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت های ناشناخته ای است، تصریح کرد: انتظار می رود رسانه ملی در این خصوص همت بیشتری به کار گیرد و در معرفی این استان تولیداتی عرضه کند.
وی با اشاره به نقش مردم این استان در تحولات تاریخ معاصر کشور خاطرنشان کرد: در جریان مشروطه دلاورمردان بختیاری نقش بسیار مهمی ایفا کردند اما تا چند سال گذشته کسی جرات اسم بردن از این حماسه آفرینان را نداشت.
این نماینده مجلس دهم ادامه داد: ظرفیت های این استان همانند نقش آفرینی مردم آن همچنان مظلوم است و از رسانه ملی تقاضا می شود با عزت و اقتدار از این استان برنامه تولید و به نمایش بگذارد.
به گزارش ایرنا، در طول برگزاری بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استانها، ظرفیت های چهارمحال و بختیاری در تمامی حوزه ها در 150 شبکه رادیو و تلویزیون برای مخاطبان معرفی خواهد شد.
در این جشنواره از 15 هنرمند کشور، هنرمندان استان و خانواده شهدا تجلیل شد.
براساس اعلام قبلی مسئولان، حدود 10 هزار اثر به جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیما ارسال شد، که 5 برابر دوره های گذشته است.
128 داور از جمله هنرمندان عرصه سینما، تلویزیون و موسیقی آثار رسیده به جشنواره را مورد ارزیابی و داوری قرار داده اند.
بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استانهای صدا و سیمای سوم تا پنجم شهریورماه به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.