حمیدرضا دانش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا از تولید 32 هزار تن محصول هلو طی سال جاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته هلو تولیدی استان بیش از 36 هزار تن بوده است.
وی از کسب رتبه ششم تولید محصول هلو این استان طی چند سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 3 هزار هکتار از اراضی باغی این استان در شهرستان سامان به کشت هلو اختصاص دارد.
معاون بهبود امور گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: بیشتر میوه تولیدی این استان به اصفهان، تهران و خوزستان ارسال می شود.
وی همچنین از تولید بیش از 22 هزار تن بادام طی سال جاری در این استان خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 4 هزار تن کاهش نشان می دهد.
دانش، سطح زیرکشت باغات بادام استان را 14 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: حدود 2 هزار هکتار از این باغات بصورت نهال و نابارورند.
وی توضیح داد: چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید بادام کشور را دارد که امسال بطور میانگین حدود 2 تن در هکتار بادام در استان تولید شده است.
دانش، مهمترین ارقام محصول بادام تولیدی استان را از نوع؛ سفید، مامایی، ربیع و شاهرود ذکر و تصریح کرد: 80 درصد باغات بادام استان بصورت قطره‌‎ای و نوین آبیاری می شود.
47 هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.