به گزارش ایرنا، جواد کارگران دهکردی روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره تمداربیت در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری افزود: این جشنواره اکنون به سال دوازدهم خود رسید و به یک درخت تنومند در حوزه ادبیات بومی تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: در سطح کشور چنین تجمعی با کیفیت بالا در حوزه ادبیات و با حضور همه اقوام ایرانی مناطق زاگرس وجود ندارد و این جشنواره به اتحاد اقوام و قومیت ها کمک می کند.
کارگران اظهار داشت: در جشنواره دوازدهم 132 شاعر از 8 استان زاگرس نشین ایران حضور داشتند که 461اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید.
به گفته وی، از این تعداد 103 از سوی هیات داوران در بخش آیینی مورد پذیرش قرار کرد و مابقی آثار در بخش آزاد شرکت کردند.
فرماندار شهرستان اردل نیز گفت: جشنواره تمدار بیت موفق شد بیشتر فرهنگ دوستان زاگرس نشین را در بخش شعر محلی دور هم جمع کرد.
محمود کیانی با بیان اینکه این روزها گمشده بشریت مهربانی و صلح است افزود: شاعران در برج عاج نیستند و در میان مردم قرار دارند به همین دلیل مورد استقبال مردم قرار می گیرند.
وی پرخاشگری را یکی از معضلات اجتماعی دانست و گفت : شاعران با روح لطیف شعرهای خود در خصوص کاهش این معضل اجتماعی نقش آفرین باشند.
به گزارش ایرنا، تمدار بیت نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است که زنان قالیباف هنگام قالیبافی بر روی دار، با گویش محلی خود، آن را زمزمه می کنند.
اردل حدود 90 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.