به گزارش ایرنا، اقبال عباسی دوشنبه شب در نشست با فعالان فضای مجازی و رسانه ای استان افزود: برخی از مسائل مطرح شده در فضای مجازی با حقیقت مغایرت دارد و اگر نقدی در فضای مجازی مطرح می شود باید سازنده و در راستای اصلاح باشد.
وی تصریح کرد:فضای مجازی مجاز به سمت نقد عملکرد مسوولان بیش برود اما این نقد نباید باعث تخریب شود بلکه برای بهبود امور منتشر شود.
عباسی به خاص بودن و ویژه بودن شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: حاصل جمع انتظامات در تمامی زمینه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی ، اطلاع رسانی درست و صحیح است و اطلاع رسانی ناصحیح باعث بی نظم خواهد شد.
وی با انتقاد از عملکرد برخی از روابط عمومی دستگاه های اجرایی گفت: متاسفانه برخی از روابط عمومی دستگاههای اجرایی با رسانه ها یا فضای مجازی ارتباط ندارند و این رابطه از سوی روابط عمومی ها با بخش سیاسی و نخبگان نیز وجود ندارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هر چقدر در دستگاههای اجرایی اطلاعات خوبی نیز وجود داشته باشد اما اگر ارتباط دو سویه بین رسانه و روابط عمومی وجود نداشته باشد انتظاماتی بوجود نمی آید و ناهماهنگی ها حاصل این ارتباط دوسویه نداشتن است.
عباسی افزود: هر چقدر این اطلاعات درست رد و بدل شود، قضاوت ها و نقدها نیز صحیح و براساس واقعیت ها انجام خواهد شد.
به گفته وی، ضرورت همدلی، وحدت و همکاری در شرایط کنونی بیش از گذشته نیاز است و در این زمینه فضای مجازی زمینه ساز همدلی بین همه اقشار مختلف مردم باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهدید همیشگی دشمن علیه ایران در طول 40 سال اخیر افزود: دشمن نه دنبال زدن دولت یا حاکمیت است بلکه به دنبال از بین بردن ایران است.
وی تصریح کرد:اگر مدیر یا مسوولی در کار خود اشکال دارد باید برای رفع این کمبودها و اشکالات به او کمک کرد و به جای تخریب افراد، به مسوول راهکار ارائه شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری به چالش های پیش روی استان شامل چالش آب، نرخ بالای بیکاری، سیاسی کاری و حاشیه سازی اشاره کرد و گفت: چالش های موجود را با همدلی و فرصت های پیش رو می توان رفع کرد و برخی از فعالیت هایی را که ربطی به تحریم ها ندارد را به راحتی می توان با همدلی در استان محقق کرد.
عباسی به مساله خشکسالی های اخیر و کاهش 50 درصدی منابع آبی و بارندگی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: طی 30 سال میزان ورودی آب چهارمحال و بختیاری در حوضه آبی زاینده رود دو میلیارد و 450 میلیون مترمکعب بود که آورد آب استان در 10 سال اخیر به یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب رسید.
وی با بیان اینکه در زمان تر سالی، آب بدون هیچ محدویتی در استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری مصرف می شد، افزود:پارسال میزان آورد آب چهارمحال و بختیاری در زاینده رود به 900میلیون مترمکعب کاهش یافت و امسال نیز به 400میلیون متر مکعب رسیده است.
عباسی یادآور شد: از این 400 میلیون مترمکعب آب شرب استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد تامین می شود که یکی از وظایف حاکمیت تامین آب برای مردم است.
وی افزود: 10 درصد آب ورودی به زاینده رود برای چهارمحال و بختیاری است و بخشی از این آب برای شرب مصرف می شود و 90 درصد آن در کشاورزی است که بیشتر آن به باغات اختصاص می یابد و باغ اگر خشک شود قابل احیا نیست و باعث بروز برخی از مشکلات برای کشاورزان می شود.
عباسی گفت: سهم ابلاغی آب چهارمحال و بختیاری از این رودخانه 40 میلیون مترمکعب تامین شده است و از سوی دیگر جلوی برداشت های غیر قانونی نیز گرفته شد.
به گفته وی، عده ای همه تقصر کمبود آب در این رودخانه را به بالادست ربط می دهند در حالی که در این زمینه در یکی از استانهای همجوار آمار نادرستی در بخش آب ارائه شده بود.
عباسی یکی از طرحهای مهم آبی چهارمحال و بختیاری را طرح بن به بروجن عنوان کرد و گفت:
امسال 200میلیارد ریال بودجه برای این طرح تخصیص یافته بود که با تلاش نمایندگان و مسوولان استان به 520میلیارد ریال افزایش یافت.
وی چالش دوم این استان را نرخ بالای بیکاری عنوان کرد و گفت: نرخ بالای بیکاری منتشر شده در فضای مجازی مربوط به زمستان سال 96 است که در زمستان به دلیل سرد بودن هوا نرخ اشتغال کاهش می یابد و این اطلاعات براساس خود اظهار افراد جمع آوری شده است.
عباسی با بیان اینکه بیکاری یک تهدید برای جامعه است افزود: دولت برای حمایت از بخش خصوصی و اشتغال ، تسهیلات فراگیر و روستایی و عشایری را در نظر گرفته است که استان در جذب تسهیلات فراگیر رتبه سوم را در کشور کسب کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: چالش بعدی سیاسی کار و نگاه سیاسی بیش از اندازه به همه مسائل است در حالی که باید برای تحقق توسعه به یک گفتمان عمومی به دور از پمپار بی اعتمادی و یاس دست یافت.
وی نمونه بروز این سیاسی کاری در فضای مجازی را در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که در فضای مجازی اعلام شده بود معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای در یکی از ویلاهای سامان به خوردن کباب مشغول است در حالی که معاون وزیر تعاون به همراه وزیر و مسوولان استانی در لردگان و بروجن حضور داشتند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حاشیه سازی های بیش از اندازه متن اصلی توسعه ، همگرایی، پیشرفت و وحدت را از بین می برد و نیاز اصلی جامعه امروز وحدت و همدلی و تقویت حس مشترک در منافع ملی کلان و استان است.
به گفته وی، لزوم نرم کردن ادبیات تخریبی از سوی منتقدان پیگیری شود هر چند مدیران نباید در حیاط خلوت باشند و برنامه های توسعه استان را پیش نبردند.
وی افزود: در شرایط کنونی مدیران کارکشته و مجرب در کنار مدیران جوان و کار آمد می توانند برنامه ها را پیش ببرند.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از مدیران گروه های فضای مجازی و رسانه ای استان مباحث خود را پیرامون ضعف برخی از مدیران در ارتباط گیری با رسانه ها، پاسخگو نبودن مدیران، ضعف در ارتباط روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی، تخریب افراد و مدیران در فضای مجاری، بی هویت برخی از کاربران فضای مجازی، روشن نشدن تکلیف برخی از پیام رسانه ها، اخلاق مداری و سواد رسانه ای ارائه کردند.
در این نشست تعدادی از مدیران چهارمحال و بختیاری در این نشست گزارشی از عملکرد حوزه آب، کشاورزی، گردشگری و کار را برای فعالان فضای مجازی بازگو کردند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.