به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز شنبه در نشست با زنان کارآفرین استان افزود: بی شک امر تولید و کارآفرینی در استان ما که دارای بالاترین آمار بیکاری کشور است، اهمیت بسیاری دارد که باید در این حوزه اقدامات موثری صورت گیرد.
وی ادامه داد: در این میان زنان که نیمی از جمعیت کشور و به تبع آن استان را به خود اختصاص داده اند، می توانند با راه اندازی فعالیت های تولیدی و اقتصادی سهم بسزایی در رونق تولید داخلی و اشتغالزایی ایفا کنند.
عباسی تصریح کرد: با این وجود برخی موانع از قبیل بوروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر، بی توجهی به بازار فروش، کمبود تجربه، نبود تسهیلات کافی، نداشتن مجوز صنفی و صنعتی و وجود برخی تبعیض های جنسیتی نسبت به جامعه زنان سبب شده تا بانوان کارآفرین با مشکلاتی مواجه شوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از طولانی بودن زمان صدور مجوز فعالیت های تولیدی افزود: هرچند دولت تمام تلاش خود را برای تسهیل امر تولید و ایجاد اشتغال به کار گرفته اما طولانی بودن روند صدور مجوز ایرادی بجاست که درصدد رفع آن هستیم.
عباسی ادامه داد: دولت وظیفه بسترسازی بخش تولید را برعهده دارد، اما اگر کارآفرینان نسبت به بازار هدف، برندسازی و مدیریت فعالیت های اقتصادی خود تجربه و برنامه ریزی لازم را نداشته باشند با شکست روبه رو می شوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود می توان گفت که بانوان کارآفرین و تولیدکننده نسبت به مقوله صادرات و بازاریابی اطلاع و دانش چندانی ندارند که باید در این خصوص تلاش بیشتری داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری، وجود برخی مسائل فرهنگی را از دیگر موانع فراروی بانوان کارآفرین برشمرد و گفت: رفع این مشکلات و موانع نیازمند تقویت همراهی و ارتباط دوسویه بین کارآفرینان و دستگاه های اجرایی است.
به گزارش ایرنا، در این نشست بانوان کارآفرین حوزه های مختلف به بیان مشکلات خود پرداختند.
کاغذبازی های اداری، قوانین دست و پاگیر، عدم همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات، نبود بازار فروش و نبود امنیت و مسائل فرهنگی از مهمترین مشکلاتی مطرح از سوی بانوان کارآفرین بود.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.