به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه شنبه در دیدار قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه، سرمایه اصلی این مجموعه اعتماد و نه آمارها دانست.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: اینکه رقم موقوفه بالا برود یا پایین بیاید، درآمدها افزایش پیدا بکند یا کم بشود، خوب است و ممکن است اینها یک نشانه ای برای آن اعتماد باشد اما اعتماد چیز دیگری است و همه دستگاه ها به اعتماد عمومی نیازمندند، اما اوقاف خیلی بیش از دیگر دستگاه ها به اعتماد عمومی نیازمند است.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، نکونام تاکید کرد: باید فضاسازی در خصوص مجموعه اوقاف به معنای واقعی در میان جامعه ،چنان مثبت باشد که ذهن ها حتی یک ذره هم نسبت به اوقاف و موقوفه و وقفیات خدشه ای نداشته نباشند و یک اطمینان کامل به این مجموعه در میان مردم حاکم باشد.
وی با تاکید بر این که باید روی جلب اعتماد مردمی کار جدی صورت گیرد، افزود: باید این قدر روی این معنا سرمایه گذاری کرد و همت را بالا برد که یک اطمینان کامل در جامعه به وجود آید.
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: یک چهره ای را متولیان اوقاف از این مجموعه ارائه می دهند که چهره شفاف و نورانی است و یک چهره ای را جامعه ارائه می دهد که در حال حاضر این دو چهره با همدیگر خیلی همخوانی ندارد، یعنی باید آنچه را که الان متولیان اوقاف می گویند و آنچه که در کف جامعه و در باورهای مردمی است یکی باشد.
حجت الاسلام نکونام ادامه داد: مدیران زمانی می توانند نقش خود را به درستی در جامعه ایفا کنند که بازوان قوی در مجموعه و انسان های کارآمد که کار اصلی، کارشناسی، ارائه نظر در دستشان است، باید داشته باشد.
امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: اگر مجموعه اوقاف بتواند این اصلاح را در بدنه خود انجام دهد اقدام بسیار اساسی است که البته کار بسیار سختی است، اما اگر هم نتواند در این جهت گام بردارد و این اصلاح را به معنای واقعی در درون ایجاد بکند، حداقل یک ساختار در دورن ایجاد کند که دست کسانی که می خواهند این مجموعه ها را آلوده بکنند، کوتاه کند و به هر شکل ممکن دست اینها بسته شود.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: در مجموعه اوقاف و امور خیریه یا باید به سمت آن پوست اندازی در درون مجموعه یا اصلاح ساختار برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده متمرکز شد تا آن هدف بلند «اعتماد سازی به معنای واقعی» به وجود بیاید و جامعه به معنای واقعی یک نگاه روشن، شفاف، امیدوار و مطمئن نسبت به این مجموعه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، با حضور مسوولان سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل جدید این نهاد در چهارمحال و بختیاری معرفی شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.