علی محمدی مقدم روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه بهتر است روستای دهدلی نیز با دیگر روستاها تجمیع شود، تایید کرد: اگر این روستا با دیگر روستاها تجمیع نشود ساخت جاده در این منطقه ضروری است.
وی بیان کرد: از آنجا که دهدلی در منطقه ای سخت گذر واقع شده است و امکان دسترسی به این روستا در مواقع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی وجود ندارد ساخت جاده در این روستا نیز مطالبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.
محمدی مقدم ادامه داد: با توجه به جنگلی بودن این منطقه و نبود امکان سوخت رسانی به صورت نفت و گاز، بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی برای تامین سوخت توسط روستاییان از دیگر مواردی است که جاده سازی در این روستا را ضروری کرده است.
وی افزود: البته ساخت جاده منوط به دریافت مجوز از کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی استان است.
محمدی مقدم تصریح کرد: این جاده باید با کمترین عرض در حدود سه متر ساخته و خسارت های وارده به منابع طبیعی به حساب دولت واریز شود.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ابتدای تیرماه امسال در سفری 2روزه به دهستان دیناران از توابع شهرستان اردل از روستاهای محروم بادره، دهدلی،‌ لیمه، زرده لیمه، دم‌آب، هوفل و شترخوس دیدن کرد.
ﺩﯾﻨﺎﺭﺍﻥ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﺑﻊ ﺑﺨﺶ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺍﺭﺩﻝ ﺩﺍﺭﺍﯼ ۲۹ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﻭ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﮑﺎﻥ بیش از 21هزارعشایر ساکن و کوچرو از مناطق پر تراکم جمعیت عشایری استان است.
این دهستان ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﻨﯽ ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻗﻄﺐ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ، ﺩﺍﻣﭙﺮﻭﺭﯼ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺁﺑﺰﯾﺎﻥ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺍﺭﺩﻝ است.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.