به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بر اساس اعلام دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، مبلغ زکات فطریه برای هر نفر در استان 7 هزار تومان(70هزار ریال) است.
دفتر امام جمعه شهرکرد اظهار کرده است: با توجه به میانگین قیمت گندم در استان مبلغ فطریه برای هر نفر در چهارمحال و بختیاری براساس قوت غالب گندم اعلام شده است.
همچنین کفاره‌ غیر عمد روزی 2 هزار و500 تومان(25هزار ریال) و مبلغ کفاره عمد روزی 150 هزار تومان(یک میلیون و 500هزار ریال) تعیین شده است.
براساس اعلام این دفتر، زمان وجوب زکات فطره از غروب شب عید فطر است و مراجع تقلید، تأخیر پرداخت آن را بعد از نماز عید جایز نمی‌دانند، اما اگر کسی نماز عید را نخواند، باید فطریه را تا ظهر عید پرداخت کند.
ولی اگر دسترسی به فقیر ندارد، می‌تواند مقداری از مال خود را به نیت فطره جدا کرده و برای مستحقی که در نظر دارد یا برای هر مستحقی کنار بگذارد و باید هر وقت که آن را می‌دهد نیت فطره کند.
در پایان اعلام شده است: اگر موقعی که دادن زکات فطره واجب است، فطره را ندهد و کنار هم نگذارد، احتیاط واجب آن است که بعد بدون اینکه نیّت ادا و قضا کند(به قصد قربت) فطره را بدهد.
به گزارش ایرنا، مردم چهارمحال و بختیاری همه ساله به صورت گسترده در نماز عید سعید فطرت شرکت می کنند و برخی از نمازگزاران،ملبغ ریالی فطریه خود را در صندوق های تعیین شده می ریزند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.